سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 تا 6 درصد افراد جامعه مبتلا به کبد چرب هستند

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند که حدود 4 تا 6 درصد افراد جامعه، مبتلا به کبد چرب هستند و شیوع این بیماری در شهرها بالاتر از روستاها است.

داود رضایی منش، دانشیار علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: گسترش بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی ، عروقی ، مغزی ، کلیوی ، دیابت، سرطان و همچنین بیماری‌های مرتبط با گوارش  و کبد به طور عمده ناشی از تغذیه نامناسب ، استعمال سیگار ، مصرف چربی و قند زیاد، ورزش نکردن و سایر عادت نادرست زندگی است.

 وی گفت: به عنوان مثال کبد چرب یکی از بیماری‌های شایعی است که به طور عمده به دلیل تغذیه نامناسب و مصرف مواد مضر و خطرناک و عدم تحرک بدنی بروز می‌کند.

رضایی منش تأکید کرد: پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود 4 تا 6  درصد افراد جامعه ، مبتلا به کبد چرب هستند و شیوع این بیماری در شهرها بالاتر از روستاها است.

وی با اشاره به نقش چاقی و پرخوری در بروز کبد چرب ، خاطر نشان کرد: در واقع این دو عامل خطر نقش مهمی در بروز اغلب بیماری‌های مزمن دارند و اگرچه کنترل آنها کاری چندان دشواری نیست ، اما متاسفانه کمتر کسی به فکر مقابله با چاقی و پرخوری می‌افتد.




 انتهای پیام/

برچسب ها: کبدچرب ، تحرک ، تغذیه ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.