سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان صلاح‌الدین رخ داد

مرگ ۵۵ "داعشی" و پیوستن ۴۵۰۰ داوطلب مردمی به ارتش عراق

گروهک داعش در درگیری‌های استان صلاح‌الدین(در شمال بغداد) بیش از ۵۰ نیروی خود را از دست داد و از طرف دیگر بیش از ۴۰۰۰ نیروی مردمی به ارتش عراق در این استان ملحق شدند.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یک منبع امنیتی در استان "صلاح‌الدین" عراق، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در نبرد میان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق با تکفیری‌های داعش در نزدیکی "الدجیل" واقع در جنوب شهر "تکریت" دست‌کم 55 نفر از تروریست‌ها کشته شدند.
 
تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین، در 160 کیلومتری شمال بغداد (پایتخت) قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی مهم، از قدیم نقطه مناسبی برای کنترل یافتن بر مناطق شمالی‌تر بوده است.
 
بر اساس این گزارش که خبرگزاری آلمان نیز آن را منتشر کرد، درگیری‌هایی خونین میان داعش و نیروهای امنیتی در منطقه "الکسارات" در دجیل صورت گرفت و تروریست‌ها خسارات جانی و مالی زیادی را متحمل و ناگزیر به عقب‌نشینی از منطقه شدند.
 
این منبع که هویت وی فاش نشد، افزود که سلاح‌ها و خودروهای تروریست‌های این منطقه به دست نیروهای امنیتی عراق توقیف شده است.
 
از سوی دیگر مرکز خبری "IMN" عراق، نوشت که "منیر حسین" عضو شورای استانداری "صلاح‌الدین" اعلام کرد که 4500 داوطلب برای مبارزه با داعش و پیوستن به صفوف نیروهای بسیج مردمی اعلام آمادگی کرده‌اند و دو پایگاه نظامی "الدجیل" و "الطوز" نیز برای استقبال و ثبت نام از داوطلبان باز شده است.
انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.