سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیره انجمن سرطان خبر داد

هورمون تراپی عامل ابتلای فرد به سرطان

پارسا گفت: هورمون تراپی و افزایش سن در ابتلای فرد به بیماری سرطان تاثیرگذارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ناصر‌ پارسا عضو هیئت مدیره انجمن سرطان در نشست خبری همایش سرطان و پیشگیری با اشاره به افزایش جمعیت به عنوان علت ابتلا به این بیماری گفت: با افزایش جمعیت سهل‌انگاری‌های بهداشتی بیشتر شد و ابتلا به بیماری سرطان به دنبال این مسئله بالا رفت. 

وی افزود: هر سال چند درصد موارد ابتلا به سرطان در کشور افزایش می یابد در صورتیکهبه پاکیزگی محیط زیست نیاندیشیم با سونامی سرطان روبرو می شویم به همین دلیل مسئولین کشور اقداماتی در زمینه این بیماری انجام دهند. 

عضو هیئت مدیره انجمن سرطان با اشاره به تأثیر مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو در بروز سرطان اظهار داشت: توتون و تنباکو حاوی 40 ماده شیمیایی سرطان زا است و آگاهی مردم نسبت به این مسئله می تواند در ترک این مواد مؤثر واقع می شود. 

پارسا، ادامه داد: برای مبارزه به بیماری سر‌‌طان علاوه بر یک تیم پزشکی به کار تیمی و گروهی در این زمینه نیاز داریم با این کار گروهی می توان از ابتلای افراد به بیماری سرطان پیشگیری کرد. 

وی عنوان کرد: در آمریکا 100 درصد سرطانها قابلیت درمان دارد 50 درصد به طور کامل معالجه می شود 30 درصد آن به صرف زمان 5 تا 6 ساله برای معالجه نیاز دارد و 20 درصد باقی مانده به دلیل انجام خود درمانی بهبود نمی یابد. 

عضو هیئت مدیره انجمن علمی سرطان با اشاره به عوامل تأثیر گذار در بروز این بیماری بیان کرد: دخانیات، رژیم غذایی و مواد شیمیایی باعث بروز سرطان می شود بیش از 100 هزار ماده شیمیایی وجود دارد که از آن میان تأثیر 330 ماده شیمیایی در بروز سرطان به اثبات رسیده است. 

پارسا خاطر نشان کرد: اشعه‌های یونی و غیر یونی همچون اشعه ماوراء‌ بنفش در بروز سرطان تأثیر می گذارد همچنین هورمون تراپی و افزایش سن این بیماری را به وجود می آورد 80 درصد سرطانها در سنین بالای 60 سال مشاهده می گردد. 

وی با اشاره به دیگر عوامل ایجاد سرطان بیان کرد: باکتری‌هایی در معده 10 درصد مردم جهان وجود دارد این باکتری بر اثر شستشوی نامناسب میوه و سبزیجات به وجود می آید و از طریق پراکندن عفونت در معده سبب ایجاد سرطان در این عضو از بدن می شود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.