سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علمای افراط‌گرای مدارس دینی "پاکستان" برکنار می‌شوند

بر اساس گزارش پلیس در ایالت خیبرپختونخوا بیش از 226 عالم به تبلیغ افراط‌گرایی می‌‌پردازند که قرار شده همه آنها برکنار و افراد جدیدی جایگزین شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پاکستان تصمیم گرفته علمای افراط‌گرای مدارس دینی ایالت خیبر‌پختونخواه را برکنار و مسئولین جدیدی برای مساجد و مدارس دینی تعیین کند.
 
طبق این گزارش ایالت خیبر پختونخوا به دلیل هم مرز بودن با افغانستان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد و تا زمانی که مدارس دینی این ایالت دست از تبلیغ افراط‌گرایی برندارند مبارزه با تروریسم بسیار دشوار خواهد بود.
 
بر اساس گزارش پلیس در ایالت خیبرپختونخواه بیش از 226 عالم به تبلیغ افراط‌گرایی می‌‌پردازند که قرار شده همه آنها برکنار و افراد جدیدی جایگزین شوند.
 
یکی از مقامات وزارت کشور پاکستان عنوان کرد: دولت ایالتی اطلاعاتی را درباره تبلیغ افراط گرایی در این ایالت ارسال کرده و بعد از آن نیروهای امنیتی و پلیس موظف شدند با شناسایی علمای افراط‌گرا آنها را برکنار کنند.
 
در گزارشی که به وزارت کشور ارسال شده مدارس دینی که در آنها آموزش نظامی انجام می‌شود و طلاب به انواع سلاح مجهز هستند نیز مشخص شده است.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.