سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

دولت مجاز به ارائه کمک‌های مالی به واحدهای تولیدی شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز به دولت اجازه دادند تا از محل اعتبارات بودجه‌های سنواتی تا ۵۰ درصد آن بخش به ارتقاء وضعیت محیط زیستی واحدهای تولیدی کمک کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ دی‌ماه) در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر، ماده ۱۳ این لایحه را پس از بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس؛ این ماده واحده تصریح می‌کند؛

به دولت اجازه داده می‌شود از محل اعتبارات بودجه‌های سنواتی تا پنجاه درصد (۵۰%) آن بخش از هزینه‌های تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت زیست محیطی واحدهای تولیدی دارای مجوز یا پروانه بهره‌برداری را که منجر به کسب حق امتیاز تولید کالا یا خدمت یا ثبت اختراع از مراجع ذی‌صلاح داخلی یا بین‌المللی شده است، کمک نماید.

آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نمایندگان با ۱۴۴ رای موافق، ۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس با این ماده واحده موافقت کردند.

همچنین، نمایندگان در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع رقابت پذیر ماده 14 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

 
براساس این گزارش این ماده واحده تصریح می‌کند:

در مواد (3) و (9) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب 1389.08.05، عبارت «و شهرک‌های فناوری» به ترتیب به انتهای بند(ج) و بعد از عبارت «پارک‌های علم و فناوری» اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان با 148 رای موافق، 2 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن با این ماده واحده موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان ، جلسه ، علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.