سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عادلی:

ورود جی یی سی اف به باشگاه برآوردکنندگان بازارهای جهانی گاز

دبیرکل مجمع جهانی کشورهای صادر کننده گاز (جی یی سی اف) گفت: این مجمع بزودی همانند نهادهای بین المللی به پیش بینی شرایط میان مدت و بلند مدت بازارهای جهانی گاز می پردازد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محمد حسین عادلی، با اشاره به تکمیل مدل جهانی گاز در سال گذشته میلادی اظهار کرد: بر اساس این مدل جهانی ایران بزودی همانند سازمانهای بزرگ انرژی جهان مانند آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای) و یا همانند شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی پی) پیش بینی خود را از بازار های جهانی گاز اعلام می کند.
 
وی با بیان این که مجمع کشورهای صادرکننده گاز با انجام این پیش بینی ها بر بازار گاز تاثیر گذار خواهد بود، اظهار کرد: با انجام این پیش بینی مجمع نقش خود را در بازار نشان خواهد داد و تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز می توانند از این پیش بینی برای تجارت گاز استفاده کنند.
 
عادلی با بیان این که پیش بینی در بازار گاز بر اساس مجموعه ای از فرضیه ها انجام می شود، درباره این فرضیه ها گفت: سهم گاز از انرژی جهان، میزان عرضه و تقاضا، شرایط تولید در کشورهای تولید کننده، شرایط کشورهای مصرف کننده و... برخی از این فرضیه ها هستند که در کوتاه، میان و بلند مدت محاسبه می شوند.
 
به گزارش شانا، مجمع کشورهای صادرکننده گاز دارای ١٨ عضو اصلی و ناظر است؛ ایران، روسیه، قطر، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، پرو، امارات متحده عربی از اعضای اصلی این مجمع هستند؛ کشورهای هلند، قزاقستان، عراق، عمان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.