سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای نجات الانبار عراق

ایران مطمئن‌ترین طرف برای تامین سلاح عراقی‌هاست/آمریکا مغرضانه سلاح نمی‌دهد

رئیس شورای نجات استان الانبار عراق تاکید کرد که تهران مطمئن ترین طرف برای تامین سلاح عراقی‌هاست در حالی که آمریکا مغرضانه از عمل به توافقنامه استراتژیک خودداری می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،شیخ "حمید الهایس" رئیس شورای نجات استان الانبار در عراق انتقاداتی را که به سفر پیش روی وی در راس هیئتی عشایری به ایران شده است پاسخ داد.
 
وی تاکید کرد: این حق شیوخ عشایر و بزرگان استان الانبار است که برای دستیابی به سلاح لازم در مبارزه با داعش از هر طرفی درخواست کمک کنند و در این میان ایران به خاطر کمک های نظامی که به عراقی‌ها کرده است، ظرف قابل اطمینان و نزدیک‌تر به ما محسوب می‌شود.
 
الهایس افزود: نزدیک‌ترین کشور به عراق برای کمک گرفتن در زمینه تسلیحات نظامی ایران است و ما راهی جز دریافت کمک از ایران نداریم و از شعارها و مزخرفات برخی سیاستمداران و شیوخ عشایر خسته شده‌ایم.
 
رئیس شورای نجات الانبار گفت: ما می‌خواهیم فرزندان عشایر را که داوطلبانه به نیروهای ارتش و پلیس برای نبرد با دشمن تکفیری ملحق شده‌اند مسلح کنیم و این در حالی است که بیش از بیست هزار نیروی پلیس و 10 هزار داوطلب بدون سلاح هستند و این چیزی است که ما می خواهیم نه اینکه بخواهیم عشایر به طور مستقیم مسلح شوند.
 
الهایس با انتقاد از تعلل آمریکا در عمل به قراردادهای تسلیحاتی خود با عراق تصریح کرد: در حالی که زمان در گذر است و جنگ با تروریست‌ها به پول، سلاح و نیرو نیاز دارد هیچ سلاحی از طرف آمریکایی دریافت نکرده‌ایم و این حق شیوخ عشایر و بزرگان استان است که به هر طرفی برای دریافت سلاح مراجعه کنند و ایده ما از همان ابتدا دریافت سلاح از ایران بود.
 
رئیس شورای نجات الانبار گفت: جای تعجب است که به کسانی که به ترکیه سفر می‌کنند هیچ اتهامی زده نمی شود با آن که ترکیه در اقدامات تروریستی نقش دارد اما ایرانی ها عراق را در مبارزه با تروریسم یاری داده‌اند.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.