سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت کشور افغانستان:

تلفات تروریست‌ها در سال 2014 سه برابر نیروهای افغان بود

سخنگوی وزارت کشور "افغانستان" گفت: تلفات طالبان و سایر تروریست‎ها در سال 2014 سه برابر بیشتر از نیروهای افغان بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "صدیق صدیقی" سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اعلام کرد: نیروهای افغان و دولت افغانستان در سال 2014 میلادی به اهداف خود رسیدند.
 
صدیقی افزود: در این سال میلادی تمام نظامیان جنگی خارجی از افغانستان خارج شده و نیروهای افغان با توانایی کامل توانستند امنیت را تأمین کند.
 
وی تأکید کرد: در سال 2014 میلادی طالبان با وجود حملات خود بازهم ناکام مانده و در برابر نیروهای افغان شکست خورده‎اند و این شکست خود را باید بپزیرند.
 
سخنگوی وزارت در ادامه با تأکید برافزایش نیروهای افغان در برابر شبه‎نظامیان طالبان اعلام کرد: تلفات طالبان و سایر تروریست‎ها در سال 2014 سه برابر بیشتر از نیروهای افغان بوده است.
 
صدیقی در ادامه گفت: در سال 2014 میلادی حدود 8 هزار کشته و 2 هزار و 500 نفر زخمی، یک هزار نفر دستگیر و 310 انتحار کننده محصول طالبان از جانب نیروهای افغان بوده است.
 
وی افزود: در این سال 3 هزار قبضه سلاح و 185 خودروی از شبه‎نظامیان به دست نیروهای افغان افتاده و این نیروها 6 هزار مین کارگذاری شده طالبان را خنثی کرده است.
 
سخنگوی وزارت کشور افغانستان در بخش پایانی سخنان خود به افغان‎ها وعده داد که با خروج نظامیان خارجی طالبان نمی‎توانند حتی یک منطقه را متصرف شوند.
 
/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.