رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد: دولت کابل با توجه به وجود تروریست‎ها در این کشور متعهد به مبارزه علیه تروریسم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  و به نقل از اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان، "محمد اشرف‎غنی" رئیس جمهور افغانستان امروز در دیدار با "رابرته پینوتی" وزیر دفاع آلمان در کابل، اعلام کرد: دولت کابل متعهد به مبارزه علیه تروریسم است.
 
وی از حمایت و تعهد طولانی‌مدت ایتالیا با افغانستان در چارچوب مأموریت ناتو، تشکر کرد و تداوم این حمایت‎ها را در راستای تأمین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه مهم ارزیابی کرد.
 
رئیس جمهور افغانستان از کمک و همکاری ایتالیا به افغانستان در 13 سال گذشته در عرصه‎های مختلف به ‎ویژه بازسازی فرودگاه بین‎المللی «هرات» تقدیر کرد.
 
همچنین در این دیدار، "رابرته پیتونی" وزیر دفاع ایتالیا با استقبال از برنامه‎های دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به تعهدات طولانی‌مدت ایتالیا به افغانستان، گفت: امیدوار است تعهدات میان 2 کشور زمینه‎ساز گسترش روابط میان افغانستان و ایتالیا شود.
 
وزیر دفاع ایتالیا در این دیدار تأکید کرد: پیشرفت‎هایی که در افغانستان صورت گرفته، باید حفظ و توسعه یابند و دولت ایتالیا در این راستا آماده همکاری با دولت کابل است.
 
در این دیدار، 2 طرف در مورد گسترش و تقویت روابط میان 2 کشور، حمایت طولانی‌مدت ایتالیا از نیروهای امنیتی افغان، مبارزه با تروریسم و توسعه اقتصادی افغانستان و همچنین همکاری‎های منطقه‌ای، بحث و تبادل نظر کردند.
 
وزیر دفاع ایتالیا در حالی وارد کابل شده و با رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد که قرار است تا 7 روز دیگر با پایان سال 2014 میلادی مأموریت نظامی و جنگی نظامیان خارجی در این کشور پایان یابد.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.