سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوالات خود درباره "کم خونی" را اینجا مطرح کنید

از امروز سوالات خود در زمينه "کم خونی" را از ما بپرسيد تا پاسخ آن را از "متخصصان" جويا شويم.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران در نظر دارد به تمام سوالات کاربران در خصوص بيماري‌هاي مختلف توسط "کارشناسان" پاسخ دهد شما مي‌توانيد سوالات خود را در اين قسمت مطرح نمائيد.     
 
گفتني است شما مي توانيد پاسخ سوالات خود را یکشنبه هفته آينده 93.10.14 ساعت 16 بر روي سايت باشگاه خبرنگاران مشاهده نماييد.

انتهای پبام/
برچسب ها: سوال ، کم خونی ، درد ، بیماری ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۳
سلام آیا می شود کم خونی سیکل تال با ژن درمانی درمان کرد
لیلا
۱۱:۴۱ ۱۴ دی ۱۳۹۳
دختری بیست و یک ساله دارم که حدود یک سال است تحت نظر دکتر است . فروتین خون او و پلاکت خون او پایین بود . با کارها و درمان هایی که انجام دادیم اینها بالا رفت ولی همچنان پلاکت او پایین است لطفاً بگویید که چکار باید بکنیم ؟
هنگامه
۱۱:۴۰ ۱۴ دی ۱۳۹۳
آیا کم خونی می تواند علامتی مانند خواب رفتگی دست و پا و سردی کف دست و پا را ایجاد کند؟
طلا
۱۱:۴۰ ۱۴ دی ۱۳۹۳
آیا گرفروت برای کسانی که کم خونی دارند مضر است ؟
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۴ دی ۱۳۹۳
کم خونی چه علایمی دارد ایا مبودی و گودی زیر چشم نشانگر کم خونی است؟
فریبا
۱۱:۳۹ ۱۴ دی ۱۳۹۳
خوردن چای بلافاصله بعد از غذا مضر است یا خیر؟
ثربا
۱۱:۳۹ ۱۴ دی ۱۳۹۳
روش های درمانی کم خونی چیست ؟
ترنم
۱۱:۳۸ ۱۴ دی ۱۳۹۳
فرزند یک ساله ای دارم که دچار کم خونی است و در طول بارداری خود من کم خون بوده ام.آیا کم خونی مادر در طول بارداری می تواند باعث کم خونی بچه شود یا خیر؟
مجتبی
۱۱:۳۸ ۱۴ دی ۱۳۹۳
من یک دختر یک ساله دارم . یک مقدار علائم کم خونی دارد رنگ سفید ، ریزش مو و ناخن های او حالت شکنندگی دارد و اینکه موقعی که به او غذا می دادم از دهان خود بیرون می آورد و هضم نمی کرد . آزمایش کم خونی را برای او انجام دادم و تأیید کردند که کم خون است . الان شربت فروگلوبین و قرص فروسولفات به او می دهم . می خواستم بدانم دختر من که یازده ماه است از الان کم خونی دارد آیا کم خونی او بعداً برطرف می شود و یا اگر قرص او را قطع کنم مبتلا به کم خونی می شود . وزن او نیز خیلی کم است و الان که یازده ماه دارد حداقل رشد را دارد . خیلی کم رشد می کند و خیلی هم سرما می خورد . آیا این بخاطر کم خونی او است ؟
ندا
۱۱:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۳
در آزمایش خونی که من انجام داده ام مشخص شده که میزان گلبول قرمز خون من بالاتر از حد طبیعی است . این یعنی چه و آیا نیاز به پیگیری دارد یا خیر ؟
صابر
۱۱:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۳
برای آن دسته از والدینی که فرزندان آنها مبتلا به کم خونی هستند بفرمایید که چه اقداماتی را باید در منزل انجام دهند که فرزندان آنها امتحانات خود را با موفقیت پشت سر بگذارند ؟
امیر حسین
۱۱:۳۷ ۱۴ دی ۱۳۹۳
– یک پسر نه ساله ای دارم که خیلی ضعیف و لاغر است . موقع درس خواندن و یا عالت عادی که راه می رود خیلی زود خسته می شود . موقعی که آزمایش از او گرفتیم گفتند کم خونی شدید و کمبود آهن شدید دارد . یک دکتر گفت که باید قرص بخورد و دکتر دیگری گفت که نیاز نیست و مصرف نکند . ضمناً یک دکتر گفت که چون سن او پایین است اگر این قرص ها را بخورد موقعی که سن او بالا برود مشکلات سنگ کلیه برای او بوجود بیاید. بخاطر همین مشکلی هم که دارد هر یک ماه یک بار خودبخود دو روز تب می کند و بعد هم خوب میشود . آزمایش هم که گرفتیم ، گفته اند هیچ مشکلی ندارد و بر اثر کم خونی این حالت به او دست می دهد . می خواستم بدانم چکار باید بکنم ؟
علی
۱۱:۳۶ ۱۴ دی ۱۳۹۳
آیا درست است که افراد با این علائم شروع به خوردن مکمل های آهن بکنند یا حتماً باید با آزمایش مشخص شود ؟
پریسا
۱۱:۳۵ ۱۴ دی ۱۳۹۳
ایا کودکان مبتلا به تالاسمی از نظر بهره هوشی در اینده با سایرین تفاوت دارتد؟
مینا
۱۱:۳۳ ۱۴ دی ۱۳۹۳
ایا کم خونی می تواند مسری باشد؟
حسن
۱۱:۳۱ ۱۴ دی ۱۳۹۳
قرص های اسید فولیک برای پیشگیری از این نوع کم خونی سودمند است
سمیه
۱۲:۳۹ ۱۲ دی ۱۳۹۳
آیا مصرف داروهای کم خونی باعث تیرگی پوست صورت میشود؟
درمان کم خونی چه مدت طول میکشد؟
مجتبی
۱۳:۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۳
سلام, من نوزده سالمه و وزنم پنجاهو پنجه, خستگیه مفرط دارم, و اکثر روز احساس خستگی و خواب الودگی میکنم, اضطراب و استرس هم دارم, البته این ها حدود دو سه ماهه که همراهمه و کم هم نمیشه, اشتهام یذره کم شده, میخوام یه ازمایش خون بدم ولی هر کسی یه نوعی رو میگه من گیج شدم, خواستم بدونم باید چه ازمایشی باید بدم تا دقیق معلوم بشه که چه مشکلی دارم, خواهش میکنم جواب بدید و اگه میشه لطف کنید پاسخ رو ایمیل کنید ممنون
مینا
۱۳:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۳
سلام من کم خونی دارم و تقریبا یکسال هست که در درمان هستم میخواستم بدونم من داروها رو تا آخر عمر باید مصرف کنم و با قطعش دوباره به حالت قبل برمیگردم و این که اصلا کم خونی درمان میشود یانه؟
با این که یکسال و چن ماه هست که درمان رو انجام دادم و سطح آهنم افزایش داشته ولی من موقع بلند شدن چشم هام سیاهی میره علتش چی میتونه باشه؟؟
Saeedeh
۲۳:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۳
با سلام
ممکنه لطفا بفرمایید آیا کم خونی همون فقر آهن به حساب میاد؟ آیا کم خونی کاملا قابل درمان یا قابل پیشگیریه؟ چه نوع مواد غذایی برای پیشگیری یا درمان اون مفید هستند؟
fmo
۲۲:۲۸ ۱۰ دی ۱۳۹۳
لطفا انواع کم خونی ها را از روی اندکسهای cbc تفسیر کنید مثلا بگید کسی که RBC بالا و HB پایین وMCV و MCH و MCHC پایین دارد مشکوک به مینور است