سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

دمای هوا در سواحل دریای خزر افزایش می یابد/ هوای تهران تا بعدازظهر پنجشنبه آلوده است

نقشینه گفت: امروز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می یابد که در برخی مناطق استان های گیلان و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "سه شنبه نهم دی ماه 93" اعلام شد که طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی پایدار برقرار است که پیامد آن تجمع و افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا پنج شنبه به سبب ایجاد شرایط  پایدار و سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور افزایش چگالی آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ مانند تهران، اصفهان، اراک، کرج، تبریز و مشهد سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.     



کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می یابد که در برخی مناطق استان های گیلان و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود و از بعدازظهر فردا و روز پنجشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، در سواحل شمالی بارش پراکنده و کاهش دما و روز جمعه نیز بارش پراکنده در شمال شرق پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش بینی می شود و در دو روز آینده بخش های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، صاف درپاره ای نقاط غبارآلود و فردا، صاف و غبارآلود و روز پنجشنبه، غبارصبحگاهی دربعدازظهر افزایش ابر اوایل شب بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد:امروز و فردا و تا بهدازظهر روز پنجشنبه تهران چگالی آلاینده های جوی افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود و همچنین طی این مدت وضعیت هوا برای تمام اغشار ناسالم خواهد بود و از بعداز ظهر روز پنجشنبه به سبب وزش باد  از آلودگی هوای تهران کاسته می شود.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

9

0

فارس

17

1

آذربایجان غربی

10

3-

قزوین

12

2-

اردبیل

13

2

قم

19

0

اصفهان

14

0

کردستان

14

5-

البرز

12

2

کرمان

18

5-

ایلام

15

1

کرمانشاه

12

3-

بوشهر

28

16

کهکیلویه و بویراحمد

17

1-

تهران

14

4

گلستان

18

1

چهارمحال و بختیاری

12

10-

گیلان

16

5

خراسان جنوبی

14

5-

لرستان

17

1-

خراسان رضوی

14

2

مازندران

17

4

خراسان شمالی

13

3-

مرکزی

9

3-

خوزستان

22

9

هرمزگان

25

15

زنجان

12

2-

همدان

11

6-

سمنان

14

3

یزد

16

3

سیستان و بلوچستان

17

3-

 

 

 

             
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.