سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولين گروه تجار افغاني وارد خراسان جنوبي شدند

هيئت تجاري 10 نفره افغانستان به نمايندگي از تجار افغاني در سفر 2 روزه به اين استان ديشب با استاندار خراسان جنوبي ديدار کردند.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، استاندار خراسان جنوبي در ديدار تجار و بازرگانان ولايت فراه افغانستان گفت : بعد از سفر دکتر روحاني به خراسان جنوبي توجه بخش خصوصي به سرمايه گذاري در بخشهاي معادن ، صنايع تبديلي ، کشاورزي و گردشگري استان معطوف شده است و آماده استقبال از سرمايه گذاران داخلي و خارجي هستيم.

 خدمتگزار در اين ديدار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاري هاي اقتصادي ، تجاري و فرهنگي ميان خراسان جنوبي و فراه افغانستان در تير امسال افزود : خوشبختانه با نگاه مثبت دولت و وزارت امور خارجه به توسعه روابط با افغانستان اولين گام عملي براي اجراي اين تفاهم نامه با حضور تجار افغاني در استان برداشته شد.

وي ظرفيتهاي بالاي معدني ، صنعتي ، کشاورزي و گردشگري استان را فرصتي طلايي براي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي دانست و گفت : بايد از اين ظرفيتها براي توسعه روابط با افغانستان بيشتر استفاده شود و تمام امکانات و زيرساختها براي سرمايه گذاري در استان فراهم است.

استاندار خراسان جنوبي اظهار اميدواري کرد حضور تجار افغاني در اين استان به تعميق روابط خراسان جنوبي با ولايت فراه افغانستان کمک کند و دستاوردهاي خوبي براي دو استان داشته باشد.

تجار و بازرگانان موفق ولايت فراه افغانستان نيز در اين ديدار با تشکر از کمکهاي جمهوري اسلامي ايران براي بازسازي اين کشور اظهار داشتند ايران مهمترين شريک تجاري افغانستان است و بيشترين سهم را در صادرات کالا به اين کشور دارد.

سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بيرجند ، فراهم شدن زمينه صادرات دارو از گمرک مرزي ماهيرود ، آسفالت جاده فراه و راه اندازي پرواز بيرجند - هرات و بيرجند - قندهار براي تسهيل ورود تجار افغاني به خراسان جنوبي از مهمترين خواسته هاي هيئت تجاري افغانستان از استاندار خراسان جنوبي بود.

استاندار خراسان جنوبي با اشاره به فراهم بودن زيرساختهاي حمل و نقل هوايي در فرودگاه بين المللي بيرجند بگفت : برقراري پروازهاي خارجي از بيرجند به افغانستان را از وزارتخانه هاي امور خارجه و راه و شهرسازي پيگيري مي کنيم.

هيئت تجاري افغانستان در ادامه سفر 2 روزه خود به خراسان جنوبي امروز از منطقه ويژه اقتصادي بيرجند بازديد مي کنند.

اين منطقه به علت نزديکي به ولايت فراه افغانستان ، نزديکترين مسير براي صادرات کالا به افغانستان است و تجار افغاني در ديدار با استاندار اعلام کردند سخت علاقه مند به سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي بيرجند و بازارچه مرزي ماهيرود هستند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.