سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارس "پاکستان" به سیستم های امنیتی مجهز می شوند

سروزیر ایالت "خیبرپختونخوا"در شمال پاکستان اعلام کرد تمام مدارس این ایالت به یک سیستم مخابراتی ویژه با هدف کمک به تامین امنیت، مجهز می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"پرویز ختک" روز دوشنبه اعلام کرد: گوشی های تلفن همراه ویژه تماس با نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی در اختیار مسوولان تمام مدارس این ایالت قرار می گیرد و عملکرد این گوشی ها، که بطور مستقل از شبکه مخابرات و شبکه معمولی تلفن همراه کار می کند، به گونه ای است که مسوولان مدارس هنگام احساس خطر، تنها با فشاردادن یک دکمه، می توانند نیروهای امنیتی را از خطر آگاه کنند.
 
وی همچنین با اشاره به آغاز روند اعدام مجرمانی که در حملات تروریستی دست داشته اند، گفت: طبیعی است در چنین شرایطی، افرادی که به جرم انجام حملات تروریستی در زندان ها بسر می برند، برای فرار از زندان تلاش کنند و یا احتمال حمله به زندان ها افزایش یابد. به همین دلیل تدابیر امنیتی و حفاظت از زندان ها در ایالت خیبر پختونخوا نیز تشدید شده است.
 
تهدیدهای تروریستی علیه مدارس پاکستان و نیز گزارش اخیر یک مقام پلیس این کشور مبنی بر اینکه حدود یکهزار و 200 مدرسه و دانشگاه در پاکستان در فهرست اهداف آسان برای تروریست ها قرار دارند، باعث شده است تا تعطیلی زمستانی 10 روزه مدارس و دانشگاه ها، تا چند روز دیگر تمدید شود.
 
برخی گزارش ها حاکی است نهادهای امنیتی پاکستان خواسته اند تعطیلی زمستانی مدارس این کشور به مدت یک ماه تمدید شود.
 
تعطیلی زمستانی مدارس در این کشور از بیش از یک هفته پیش شروع شده است و اکنون بسیاری از مدارس خصوص و دولتی و دانشگاه های این کشور اعلام کرده اند که این تطعیلی به مدت دو هفته تا سه هفته چند روز دیگر تمدید خواهد شد.
 
وزارت آموزش و پرورش پاکستان هنوز اطلاعیه رسمی در خصوص اینکه این تعطیلی تا چند روز تمدید خواهد شد، صادر نکرده است اما آنچه مسلم است، اینکه قرار است درب مدارس و دانشگاه های این کشور روزهای بیشتری به روی دانش آموزان و دانشجویان بسته بماند.
 
روز سه شنبه هفته گذشته و به دنبال افزایش نگرانی ها در پاکستان بعد از حمله تروریستی مرگبار طالبان به مدرسه ای در پیشاور، یک مسوول پلیس این کشور اعلام کرده است که یکهزار و 160 مرکز آموزشی پاکستان در فهرست مکان هایی است که می تواند به آسانی هدف حمله تروریستی قرار گیرد.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.