سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

10 وقف جدید طی یکسال در ابرکوه ثبت شد

با توجه به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی در خصوص آثار و برکات آن منجر به ایجاد 10 وقف جدید در این شهرستان طی یکسال شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد رییس اوقاف و امور خیریه ابرکوه گفت: با توجه به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی در خصوص آثار و برکات آن منجر به ایجاد 10 وقف جدید در این شهرستان طی یکسال شد.

' ابطحی' افزود: این وقف طی یکسال در تاریخ شهرستان ابرکوه بی سابقه است.

وی اظهار کرد: از خیرینی که قصد انجام عمل خیری را دارند دعوت می شود با مراجعه به اداره اوقاف و آشنایی با ویژگیهای خاص وقف در مقایسه باسایر صدقات جاریه، عمل خیر و خداپسندانه خود را درقالب وقف جاودانه کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه دارای 300 موقوفه اعم از منفعتی و انتفاعی مشتمل بر660 رقبه است که درآمد حاصله از آنها بالغ بر 400 میلیون ریال درسال که این درآمد درجهت نیات واقفین نیک اندیش درزمینه های عمدتا فرهنگی، دینی و اجتماعی هزینه می شود.

ابطحی ادامه داد: این شهرستان دارای پنج امامزاده واجب التعظیم است که درآمد حاصله آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال است که این درآمد در قسمت فرهنگی و عمرانی همان بقعه هزینه می شود.

این مسوول، برگزاری مراسم متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان از فعالیتهای حوزه فرهنگی بیان کرد.

وی، آرامش بهاری، طرح تابستانی نشاط معنوی، طرح مهر تحصیلی، سوگواره بصیرت عاشورایی، برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر فعالیتهای فرهنگی است که در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری اجرا شده است.

شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری واقع است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ثبت ، وقف ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.