سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اورژانس کشور خبر داد

در حال حاضر مسمومیت‌های گاز گرفتگی بیشتر از مسمومیت غذایی است

با شروع فصل زمستان و نصب بخاری‌های گاز سوز مسمومیت‌های منجربه مرگ‌و میر به شدت افزایش می یابد در حالی که این مسمومیت‌ها به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی است.

دکتر صابری‌نیا، رئیس مدیریت بهداشت حوادث فوریت‌های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص مسمومیت‌های ناشی از گاز گرفتگی گفت: با شروع فصل زمستان و نصب بخاری‌های گاز سوز مسمومیت‌های منجر به مرگ‌ و میر به شدت افزایش می یابد، در حالی که آمار مرگ‌ و میر سال گذشته توسط این بخاری‌های گاز سوز 800 نفر بوده است. 

وی افزود: استفاده نادرست از این بخاری‌ها می تواند مشکلات بسیاری را بوجود آورد که توصیه می شود جهت نصب بخاری گاز سوز از کلاهک مناسب استفاده و محل مناسبی برای نصب لوله‌های بخاری انتخاب شود و همچنین بهتر است این کار توسط کارشناس صورت گیرد.
 
وی اذعان داشت: درحال حاضر مسمومیت گازی بیشتر از مسمومیت‌های غذایی است که امسال تا به امروز حدود بالغ بر 100 نفر مورد مرگ‌ و میر ناشی از گاز گرفتگی داشته‌ایم . 

وی در آخر گفت: توصیه بیشتر این است که برای پیشگیری از گرفتگی گاز از شومینه استفاده نشود و بخاری گاز سوز برای گرم نگه‌داشتن حمام می تواند مشکلات بسیاری بوجود آورد.




 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.