سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با انجام این تست می‌توان تعادل عضلانی را سنجید

اس ال آر از جمله تست‌هایی محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توان تعادل عضلات فرد را سنجید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بهنام اخباری دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شهید بهشتی در پانزدهمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات با اشاره به مطرح شدن تعادل نشستن عضلات به عنوان شاخص علم فیزیوتراپی گفت: پیام مطرح شدن تعادل نداشتن عضلات به عنوان شاخص علم فیزیوتراپی این بود که تغییراتی در برنامه حرکتی در علم فیزیوتراپی ایجاد شود. 

وی افزود: فرد راست پا بر روی پای چپ می‌ایستد و فرد راست دست نیز با همین دست اجسام را پرتاب می‌کند تعادل بین آنها در فیزیوتراپی اهمیت دارد و معیار ما برای تشخیص این مسئله در فرد، جا به جایی ناف فرد در هنگام انجام فعالیت است. 

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: در مواقعی که فرد هنگام راه رفتن وزن خود را بر روی پای چپ می‌اندازد تعادل در مرکز بدن وی باقی می‌ماند و هنگامیکه پای چپ خود را هنگام راه رفتن به سمت جلو بر‌ می‌دارد تعادل وی بر سمت چپ سوق می‌یابد اینگونه می توان میزان این مسئله را در فرد تشخیص داد. 

اخباری ادامه داد: همچنین  اس ال آر از تست‌هایی محسوب می‌شود که برای تشخیص تعادل ستون فقرات فرد توسط پزشک انجام می‌شود در این موارد تعادل فرد بر روی پای راست و چپ وی سنجیده می‌شود.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.