سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ترس از توافق ایران با 1+5 عربستان را وادار به اشباع بازار نفت کرد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به این که جنگ نفتی از سوی عربستان و امریکا علیه ایران آغاز شده، گفت: عربستان با افزایش تولیدات خود به میزان 2 میلیون بشکه در روز در کاهش قیمت نفت نقش کاملاً تخریبی ایفا کرده است.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به این که جنگ نفتی از سوی عربستان و امریکا علیه ایران آغاز شده است، اظهار داشت: عربستان با افزایش تولیدات خود به میزان 2 میلیون بشکه در روز در کاهش قیمت نفت نقش کاملاً تخریبی ایفا کرده است.
وی ادامه داد: این کشور پس از این که احساس کرد میان ایران و کشورهای 1+5 توافق‌هایی صورت گرفته و ممکن است تحریم‌های اعمال شده علیه ایران برداشته شود، با افزایش تولید نفت خود بازارهای جهانی را اشباع کرده و قیمت نفت‌ به نصف قیمت قبلی‌اش کاهش یافت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های موجود عربستان سعودی و قطر طی سه هفته گذشته 42 میلیارد دلار به خاطر کاهش قیمت نفت متضرر شدند، ضمن این که این کشور هزینه‌های جبران ناشی از کاهش قیمت نفت را به شرکت‌های امریکایی پرداخت می‌کند و در حقیقت عربستان حاضر است این ضررها را متحمل شود تا به اقتصاد ایران ضربه وارد کند.

هانی‌زاده افزود: این موضوع با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است یعنی عربستان سعودی قبل از افزایش تولیدات خود با کمپانی‌های بزرگ نفتی امریکا  مذاکراتی نیز داشته و لذا این مسأله توطئه امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان علیه اقتصاد ایران  را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ نفتی و اقتصادی از سوی عربستان و امریکا علیه ایران و روسیه آغاز شده ولی با توجه به این که ایران تنها به 30 درصد از درآمدهای نفتی تکیه دارد به نظر می‌رسد که کشورمان با رویکرد به سمت اقتصاد مقاومتی سعی خواهد کرد از این بحران خارج شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، نفت ، امریکا ، بازار ، بشکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.