سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفونت با فشار خون بالا در ارتباط است

عفونت ادراری علاوه بر ارتباط با بیماری‌ها و عفونت‌های کلیوی، با عارضه‌های دیگر نظیر کم خونی و فشار خون بالا نیز در ارتباط نزدیک است.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل عفونت ادراری در صورتیکه به موقع درمان نشود، می تواند به مشکلات جدی تری تبدیل شده و چه بسا به آسیب‌های خطرناک در ناحیه ادراری منجر شود.

وی افزود: متاسفانه عفونت‌های ادراری در مراحل اولیه مشکل و علائم خاصی به همراه ندارند و علائم آن در مراحل اولیه کمتر ظاهر می‌شود.

محرابی با اشاره به ارتباط عفونت‌های ادراری با بسیاری از اختلالات و بیماری‌های زمینه‌ای، تأکید کرد: عفونت‌های ادراری علاوه بر ارتباط با بیماری‌ها و عفونت‌های کلیوی با عارضه‌های دیگر نظیر کم خونی و فشار خون بالا نیز در ارتباط نزدیک است.

وی گفت: اگر عفونت‌های ادراری درمان نشوند، می توانند موجب بروز عفونت‌های کلیوی، کم خونی، فشارخون بالا و عفونت‌های رحمی در زنان باردار شده و حتی خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد.

محرابی خاطر نشان کرد: زنان باردار باید خیلی مراقب عفونت ادراری باشند به همین دلیل معاینه و مشاوره با پزشک به صورت ماهانه در این افراد بسیار ضروری بوده و می‌تواند خطر عفونت ادراری و کلیوی را در آنها کاهش دهد.



انتهای پیام/
       

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من چند روزي فشار خونم بالا ميره و عفونت ادرار شديدهم دارم بايد چ كاري انجام بدم آيا برطرف ميشه
مریم
۱۲:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
باسلام وعرض ادب،
من دچارفشارخون بالاشدم عفونت ادراری شدید هم دارم ممکنه علت فشارم ازعفونت باشه؟ایابابرطرف شدن عفونت فشارم خوب میشه؟