سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش موارد لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور

بررسی‌ها نشان می‌دهند که موارد ابتلا به لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور افزایش یافته که این موضوع اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اساسی جهت پیشگیری و کنترل این بیماری را دو چندان می کند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایران یکی از مناطق با شیوع بالا از نظر بیماری لیشمانیوز محسوب می شود و در کشورمان کانون‌های متعددی از این بیماری در شهرها و روستا دیده می‌شود.

وی گفت: اغلب موارد لیشمانیوز در روستاها دیده شده و شیوع این بیماری در شهرها کمتر است.

خالصی با اشاره به کاهش تعداد افراد مبتلا به لیشمانیوز در کشورمان در یک دهه اخیر، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که موارد ابتلا به لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور افزایش یافته و مشکلات بهداشتی و درمانی قابل ملاحظه‌ای را به وجود آورده است.

وی افزود: افزایش موراد لیشمانیوز در برخی از مناطق کشور، اهمیت برنامه ریزی و اقدامات اساسی جهت پیشگیری و کنترل این بیماری را دو چندان می‌کند.

خالصی خاطر نشان کرد: در بین انواع لیشمانیوز، نوع پوستی آن شیوع بالاتری در مقایسه با سایر انواع لیشمانیوز یافته است.

وی یادآور شد: بیمار یابی دقیق، ثبت و گزارش دهی دقیق و به موقع شناسایی مناسب مخزن بیماری و تشخیص و درمان به موقع و مناسب افراد مبتلا، از جمله راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و کنترل لیشمانیوز در کشور است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.