بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، سالانه 1.5 میلیارد نفر در دنیا به لیشمانیوز پوستی مبتلا شده که متاسفانه بسیاری از آنها ثبت و گزارش نمی‌شوند.

محمد خواجوی، متخصص انگل شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بسیاری از مناطق جهان، لیشمانیوز یک مشکل مهم بهداشتی محسوب شده و هزینه‌های زیادی را بر جای می‌گذارد.

وی تاکید کرد: بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، سالانه 1.5 میلیارد نفر در دنیا به لیشمانیوز پوستی مبتلا شده که متاسفانه بسیاری از آنها ثبت و گزارش نمی‌شوند.

خواجوی تصریح کرد: اگرچه تاکنون اقدامات گوناگونی در خصوص مبارزه با لیشمانیوز صورت گرفته است، اما موارد این بیماری در سراسر جهان کاهش قابل ملاحظه‌ای نیافته است.

وی با اشاره به اینکه لیشمانیوز یک معضل بهداشت جهانی محسوب می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر در حدود نیمی از کشورهای جهان به نوعی درگیر لیشمانیوز هستند که ایران نیز یکی از این کشورها است.

خواجوی با بیان اینکه ایران یکی از کانون‌های اصلی لیشمانیوز در جهان است، خاطرنشان کرد: موارد ابتلا به این لیشمانیوز و هزینه‌های ناشی از آن بسیار قابل ملاحظه است و باید برای کاهش آن، اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: لیشمانیوز ، پوست ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار