سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

رونمایی از نخستین کتاب الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان

همزمان با هفته پژوهش، از نخستین کتاب الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ این کتاب شامل تألیفات اعضای هیات علمی این دانشگاه است که منتشر شده و علاقه مندان می توانند اطلاعات آن را با مراجعه به انتشارات دانشگاه علوم پزشکی گیلان دریافت کنند .

در این مراسم مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پژوهش برای رسیدن به توسعه پایدار گفت: کشورهای صنعتی و در حال توسعه، با آگاهی از نقش پژوهش در توسعه فناوری و شتاب‌ بخشیدن به آن، بیشترین توجه خود را صرف تقویت و ارتقای بخش تحقیق کرده‌اند.

پرو فسور مجتبی زارعی با بیان اینکه پژوهش موجب پیشرفت جامعه می‌شود از راه اندازی موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: این موسسه، مرکز بزرگ رقابت طرح‌های ملی تحقیقات پزشکی است و محققان حوزه پزشکی با ارسال طرح‌های ملی خود به این موسسه تحقیقاتی، در جریان یک رقابت قرار می گیرند و با تصویب طرح‌های پیشنهادی، مشمول اعتبارات حمایتی می‌شدند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما برای پژوهش کمبود بودجه است، افزود: براساس برنامه پنجم بودجه پژوهشی باید 3 درصد تولید ناخالص داخلی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این مراسم با اشاره به جایگاه پژوهش جامعه گفت : انتخاب طرح مناسب و درست از اصول مهم در پژوهش است که با بهره گیری هر چه بیشتر از آن می توانیم به پیشرفت جامعه کمک کنیم .

انوش برزیگر با بیان اینکه حمایت از پژوهشگران از وظایف ما است افزود : پژوهش در ذات همه ما انسان ها نهفته است و ما باید بکوشیم با بهره گیری از علوم نوین از این پژوهش ها برای برآورده کردن نیازهای جامعه استفاده کنیم .

همچنین معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم از راه اندازی مرکز رشد و آماده سازی 7 شرکت برای استقرار در این مرکز خبر داد و گفت : این مرکز امسال در این دانشگاه راه اندازی شده که تبدیل تحقیقات و پژوهش ها به فناوری یکی از ماموریت های این مرکز است .

دکتر آبتین حیدرزاده همچنین گفت : چهار هزار میلیون ریال امسال برای پژوهش اساتید اختصاص یافته است .

حجت الاسلام شفیع امامی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم به اهمیت و نقش پژوهش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت : اگر این پژوهش ها کاربردی و دقیق باشد می تواند نقش مهمی در کمک به انسانها و ارتقای جامعه داشته باشد .

وی همچنین از خدمات و تلاشهای پژوهشگران این دانشگاه قدردانی کرد .

در پایان این مراسم از 26 نفر از استادان ، دانشجویان ، و کارمندان برتر پژوهشگر این دانشگاه قدردانی شد .


انتهای پیام


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.