سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير ستاد تسهيلات زائرين پياده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

ارائه خدمات بستری رايگان به زائران پياده بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)

دبیر ستاد تسهیلات زائرین پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارائه خدمات رایگان بستری به زائران پیاده بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در این ایام خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،
دکتر سید مرتضی احتشام فر اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده زائران پیاده که دارای فرم ارجاع از جمعیت خدمتگزاران زائران باشند، از خدمات بستری و اقدامات درمانی رایگان در تمامی سطوح در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه بهره‌مند خواهند شد. 

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ ایستگاه خدمات رسانی به زائران پیاده برون و درون شهری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ۱۰۰ ایستگاه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ارائه خواهد شد. 

حضور بیش از ۶۰۰ پزشک، پرستار و متخصص در خدمات رسانی به زائران پیاده

دبیر ستاد تسهیلات زائرین پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۶۰۰ پزشک، پرستار و ۱۱ پزشک متخصص برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای به زائران پیاده خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی برای هر ۲۵۰ زائر پیاده دو نیروی امدادگر و دو نیروی بهداشتی درمانی به عنوان رابط سلامت در نظر گرفته شده است. 

دکتر احتشام فر تصریح کرد: پزشکان و پرستاران در طول مسیر حرکت زائران و همچنین در محل‌های اسکان داخل شهر به صورت ۲۴ ساعته و زمان بندی شده به زائران خدمات ارائه می‌دهند. 

 

آمادگی ۱۶۴ پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات به زائران

وی با اشاره به فعال بودن ۱۶۴ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و درون شهری در استان خراسان رضوی اظهار داشت: علاوه بر آمادگی کامل این تعداد از پایگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران پیاده؛ ۶۰پایگاه امداد جمعیت هلال احمر نیز در این روز‌ها آماده ارائه خدمات احتمالی می‌باشند. 

دکتر احتشام فر آمادگی شش دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد هوایی (دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر) از دیگر تمهیدات برای ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده برشمرد. 

 توزیع نذورات از طریق ایستگاههای صلواتی و واحدهای تایید شده

دبیر ستاد تسهیلات زائرین پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه توزیع نذورات صرفا از طریق ایستگاه‌های صلواتی و واحدهای تأییدشده باید صورت گیرد، خاطر نشان کرد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای جمع‌آوری زباله‌ها در محل‌های اسکان و محل‌های تردد با هماهنگی شهرداری و بخشداری‌ها انجام شده است. 

دکتر احتشام فر درباره استفاده از مواد غذایی به مدیران کاروان‌ها و زائران پیاده توصیه کرد: مواد غذایی که فسادپذیری آن‌ها بالاست در حد امکان استفاده نکنند و نسبت به نحوه نگهداری مواد غذایی، طبخ و ظروف بسته‌بندی که پلاستیکی نباشد، دقت داشته باشند و به هیچ‌وجه غذای اضافی مانده را برای وعده دیگر نگه ندارند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.