معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، از فعالیت 1350 نیروی عملیاتی در طرح همسفران خورشید خبر داد و افزود: 255 پایگاه ثابت و سیار، در مسیر حرکت زائران پیاده حرم رضوی قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  ناصر چرخساز با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید، گفت: هرساله تعداد زیادی از زائران حضرت امام رضا (ع) مسیرهای منتهی به مشهد مقدس را به صورت پیاده طی می کنند تا در مراسم عزاداری وفات پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع) شرکت کنند که برای پوشش امدادی و درمانی این زائران جمعیت هلال احمر طرح همسفران خورشید را از ۲۵آذرماه آغاز و اجرای این طرح تا سوم دی ماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات ویژه ای برای پوشش امدادی مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در مسیر های تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، فریمان، کلاک و سرخس و همین طور دو مسیر ورودی خراسان شمالی و خراسان جنوبی به مشهد مقدس با حضور ۲۵۵ پایگاه ثابت، سیار و موقت امداد و نجات به زائران خدمات رسانی می کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به فعالیت ۱۱ استان برای پوشش امدادی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره و عنوان کرد: ۷ استان به صورت مستقیم و ۴ استان به صورت غیر مستقیم و فقط با اعزام خودروی امدادی در این طرح شرکت دارند.
وی در ادامه تصریح کرد: در طرح همسفران خورشید یک هزار و ۳۵۰ نیروی عملیاتی در طول روز به زائران پیاده رضوی خدمات لازم را ارائه می دهد.

چرخساز با بیان اینکه در استان خراسان رضوی ۵۴ پایگاه و ۱۲۶ خودروی عملیاتی مستقر هستند، اظهار داشت: امدادگران و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در طول مسیر همراه زائران هستند و در هر ۵ کیلومتر از این مسیر نیز یک دستگاه خودروی امدادی مستقر شده است.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۶۰ چادر نیز برای اسکان موقت زائران در طول مسیر برپا شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: استقرار ، رضوی ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار