سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اهدای 2 هزار تمبر قاجاری به موزه آستان قدس رضوی

مجموعه‌دار همدانی با انگیزه عشق و ارادت به بارگاه منور رضوی 2 هزار تمبر قاجاری و سکه ‌نقره سلسله سربداران، تیموریان و صفوی را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ در اين مجموعه اهدایی حسین صفری، تمبرهای ارزشمندی نظیر تمبرهای سری ناصری معروف به «شویدی» منتشره 1264 شمسی، سری ناصری معروف به «محرابی» ، سری ناصری «طلائی» و  تمبرهای احمد شاه قاجار  وجود دارد که تمبرهای سری احمد شاه قاجار به صورت ورق تقدیم موزه آستان قدس رضوی شده است .

همچنين سکه‌های اهدایی این مجموعه نیز شامل سکه‌های مویدعلی از امرای سلسله سربداران، ضرب استرآباد ( 769 قمری)، سکه‌های سلطان حسین بایقرا از سلسله تیموریان، ضرب شهرهای استرآباد، هرات و مشهد و سکه شاه اسماعیل اول صفوی، ضرب استرآباد است.

این مجموعه دار همدانی انگیزه اهدای این مجموعه را، عشق و ارادت به بارگاه منور رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: در گنجینه سکه هم اکنون ده‌ها هزار سکّه از ایران و سایرکشورهای جهان موجود است كه تنها بخشی از آن، در معرض ديد عموم قرار دارد.

 گنجينه تمبر، اسكناس و سکه موزه آستان قدس رضوي با بیش از 700 هزار قطعه تمبر از 240 كشور و مستعمرات سابق جهان به عنوان آئينه تمام نماي تاريخ، فرهنگ، هنر و تمدن ملل مختلف روزانه پذيراي بسياري از محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار تاريخي وفرهنگي است

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.