سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدراسیون تکواندو در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

تیم ملی امید تا پایان امسال تشکیل می شود/ امکان تغییر مربیان تیم ملی را نداریم

رییس فدراسیون تکواندوی کشورمان از تشکیل تیم ملی امید ایران تا پایان سال 93 خبر داد.

سید محمد پولادگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درخصوص تشکیل تیم ملی امید تکواندو عنوان کرد: فاصله سنی بین نوجوانان تا بزرگسالان در تکواندو ایران نقصانی را ایجاد کرده است که تنها می تواند با وجود تیم ملی امید پر شود. ما لیگ تکواندو امید را از امسال آغاز کرده ایم تا به نوعی این فضا پر شود.

وی ادامه داد: راه اندازی تیم ملی امید در برنامه فدراسیون تکواندو وجود دارد که با تامین اعتبارات این امر محقق خواهد شد. درحال حاضر شرایط مالی فدراسیون اجازه این کار را به ما نداده است اما با ارائه برنامه های المپیکی، قطعا بودجه آماده سازی برای تیم ها مشخص می شود.

رییس فدراسیون تکواندو با اعلام اینکه برنامه های تیم ملی امید کاملا مجزا اجرا خواهد شد، تصریح کرد: تیم ملی امید نیاز به اردوهای جداگانه دارد و باید در مسابقات مختلف شرکت کند. با این حال قطعا تیم ملی تکواندو امید تا پایان امسال تشکیل می شود.

بازیکنان بازنشسته و مربیگری

او درباره انتخاب کادرفنی تیم ملی امید گفت: یکی از افتخارات تکواندو داشتن مربیان و تکواندوکاران تازه بازنشسته شده با دانش و با تحصیلات آکادمیک است که سرمایه این رشته محسوب می شوند. همانطور که در گذشته هم از این افراد در کادرفنی تیم های ملی مثل مقانلو و بی باک استفاده شده است.

پولادگر افزود: از نسل جدید تکواندو اکثرا به جز داشتن امتیاز قهرمانی مهارت و دانش کافی را هم در کارنامه خود دارند. مربیان تیم ملی امید از بین تکواندوکاران با دانش و تازه بازنشسته شده انتخاب خواهد شد.

تمرکز روی المپیک

وی با بیان اینکه تمرکز فدراسیون تکواندو روی کسب سهمیه المپیک ریو است، یادآور شد: در نظر داریم نسبت به دوره قبل بازیهای المپیک سهمیه بیشتری برای المپیک بخصوص در بخش بانوان کسب کنیم. تیم ملی بانوان در رقابت های کسب سهمیه المپیک قاره ای شرکت می کند اما با توجه به اینکه جام جهانی تکواندو رنکینگ قابل توجهی نداشت به این مسابقات اعزام نشد.

امکان تغییر مربیان نیست

او با اشاره به حفظ ثبات در کادرفنی تیم ملی تکواندو تاکید کرد: امکان تغییر در کادر مربیگری تیم ملی بزرگسالان را فعلا نداریم چون بحث کسب سهمیه المپیک در میان است و نسبت به دوره گذشته بازیهای المپیک تغییرات زیادی به لحاظ گزینش ورزشکاران وجود دارد. برای این دوره سهمیه به خود ورزشکار تعلق می گیرد و بحث وزن در میان نیست. مسئولیت سنگینی برای کادرفنی وجود دارد. در حالیکه ما قبلا می توانستیم تیم های مختلفی براساس عملکرد مربیان در رقابت های لیگ و کشوری ارنج کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو افزود: برای حفظ ثبات، تغییرات را کم می کنیم چون بازیکنان ثابت هستند با این حال عملکرد کادرفنی برای ما ملاک است تا بتوانیم از آنها استفاده بهینه کنیم. در گروه نونهالان و نوجوانان شرایط انتخاب مربیان مانند قبل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.