سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امین‌زاده در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم مطالبه‌گری از کشورهای ناقض حقوق بشر/ اقلیت سیاه پوست آمریکا به شدت نیازمند امنیت حقوقی و قضایی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تأکید بر نقض حقوق بشر توسط تحریم‌ها، اظهار داشت: حقوق بشر توسط تحریم‌ها نقض می‌شود و باید نهادی باشد که کشورهایی که اینگونه نقض حقوق بشر می‌کنند را به پاسخ گویی بطلبد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه سمینار بین المللی آثار منفی تحریمها در بهره مندی حقوق بشر "الهام امین‌زاده" در جمع خبرنگاران، گفت: بعضی از کشورهایی که فشارهایی را به سایر ملتها وارد می‌کنند به دلیل نقض حقوق بشر در عرصه‌ی داخلی کشورهای خودشان و همچنین عرصه بین المللی دارای کارنامه خیلی بدی از رعایت حقوق بشر هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به کشور آمریکا به عنوان کشوری که علیرغم ادعاهای حقوق بشری از ناقضان حقوق بشر می‌باشد، تصریح کرد: در گزارش اخیری که منتشر شده اعلام کرده‌اند نقض حقوق بشر در خصوص محکومین اتفاق می‌افتد و دادرسی عادلانه و رعایت حقوق متهمین در آن کشور انجام نمی‌شود.

وی اقلیت سیاه پوست آمریکا را به شدت نیازمند به امنیت حقوقی و قضایی عنوان و اظهار داشت: این حقوق شهروندی آنهاست که باید مورد احترام قرار بگیرد.

امین زاده در خصوص نقض حقوق بشر توسط آمریکا درعرصه بین المللی اظهار داشت: اعمال تحریم علیه ملتها از جمله نقضهای حقوق بشری است که درعرصه بین المللی رخ می‌دهد و ما نیاز به دموکراسی درعرصه بین المللی داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همایش امروز این مسئله ثابت شد که حقوق بشر توسط تحریمها نقض می‌شود و باید نهادی باشد که کشورهای نقض کننده حقوق بشر را به پاسخ گویی بطلبد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملتها ، حقوق ، شهروندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.