سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قمی در نشست خبری:

دنیا مات و مبهوت پیاده روی عاشقان کربلا در اربعین شد/برگزاری کنگره شهدای دانشجو 26 آذر در باغ موزه دفاع مقدس

نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران صبح امروز با حضور محمد قمی رئیس کنگره شهدای دانشجو و مجید درویشی دبیر کنگره شهدای دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران صبح امروز با حضور محمد قمی رئیس کنگره شهدای دانشجو و مجید درویشی دبیر کنگره شهدای دانشجو برگزار شد.
 
محمد قمی رئیس این کنگره در ابتدا با بیان اینکه تاریخ به وسیله دو عنصر یعنی خون و قلم رقم می‌خورد، گفت: خون شهدا جوشید و رود پرفضیلتی را به جود آورد و از سوی دیگر قلم اندیشمندان توانست رود کرامت و عزت را رقم بزند و هرگاه این دو رود به هم پیوست شاهد شط خروشان انسانیت، حقانیت، عزت و کرامت بوده‌ایم.  
 
وی با بیان اینکه عباعبدالله نیز با استفاده از این دو ابزار توانست واقعه عظیم عاشورا را رقم بزند، تصریح کرد: تابلوی عاشورا با خون شهدا ساخته شد، همانطور که می‌دانید در روز ۱۲ اردیبهشت ۵۸ شاهد بودیم که شهید مطهری نیز شهید پیوند خون و قلم بود که توانست روز گرامیداشت معلم را پدید بیاورد. پیوند خون و قلم یک شاقول است که باید دانشجویان در همین مسیر حرکت کنند.  
 
قمی افزود: دانشجویان هم در یک روز قلم بدست داشته و روزی قلم‌ها را به مسلسل تبدیل کرده و مسیر دانشگاه را با جبهه تعویض کردند و سنگرهای مختلفی جایگزین کلاس درسشان شد، با این تفاوت که درس عزت، رشادت و ایثار را در آن سنگر‌ها آموختند.  
 
وی با بیان اینکه زمانی که قلم به مسلسل تبدیل شد و برای دفاع از اسلام دانشجویان عازم جبهه شدند و تاریخ آفریدند، اضافه کرد: شهدا همگی فداکاری کردند و از درس و دانشگاه‌شان زدند تا بتوانند ایثارگری را به جهانیان بشناسانند همچون علم الهدی‌ها توانستند درس بزرگی به ما بدهند.  
 
رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با اشاره به نظر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: نهادهای سپاه، بسیج، بنیاد شهید، شهرداری، دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند که کنگره شهدا را برگزار و مقدمات اجرایی آن را فراهم کنند و سرانجام در روز ۲۶ آذر این کنگره در محل موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

قمی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: در این کنگره می‌خواهیم یاد شهدا را زنده نگه داریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا برای خودمان موثر است و مدیون راه شهدا هستیم که باید آن راه را ادامه و در همین راستا می‌خواهیم هدف شهدا را به تصویر کشیده و به دانشجویان فرهنگ ایثار و شهادت را بیاموزیم.  
 
وی افزود: شهدا ستارگانی هستند که باید راه‌مان را از طریق شهدا یافته و موظفیم که پیام شهیدان را به دیگران منتقل و از جمله این کنگره‌ها را برپا کنیم.  
 
رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با بیان اینکه از همه مسئولان و دانشجویان می‌خواهیم که با ما همراه باشند تا کنگره خوبی برپا شود تاکید کرد: از دانشجویان می‌خواهیم برای اینکه درس خود را از استاد اصلیشان یعنی شهدا بیاموزند در این کنگره شرکت و یادشان باشد که اگر امروز در کشورمان امنیت و آسایشی برقرار است، به پاس زحمات، عظمت و فداکاری شهدا است.  
 
وی تصریح کرد: با وجود اینکه خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است، اما آن‌ها این مسئله را درک کرده‌اند که ملت ایران پیرو امام حسین (ع) است و وقتی لبیک یا حسین می‌گویند، به شهادت لبیک گفته‌اند.  
 
قمی با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق دهد که راه شهدا را ادامه دهیم و اساتید نیز باید در کنار درس‌هایی که به دانشجویان می‌دهند به درس ایثار و شهادت توجه داشته باشند، در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که شهادت امام حسین باعث شد که اسلام بیمه شود، اربعین امسال نیز نزدیک ۲۵ میلیون شعار عاشورا را سردادند و ثارالله را الگوی خود قرار داده که دنیا مات و مبهوت از حضور پرشور عاشقان در پیاده روی کربلا شدند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حضور ، ملت ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.