سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ارائه مکمل به مادران، از دیابت و بروز سکته در کودکان در آینده پیشگیری می‌کند

دکتر علی اکبر سیاری گفت: قطره آهن و ویتامین D سال‌ها در سیستم بهداشتی وجود نداشت و خریداری نمی‌شد که با شروع طرح تحول سلامت این امکانات در تمام خانه‌های بهداشت مهیا شده است و مصرف آن‌ها از بروز بسیاری بیماری‌ها چون سکته و دیابت در بزرگسالی پیشگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص مشکلات اجرایی طرح تحول سلامت در جمع خبرنگاران گفت: کمبود آهن برای مادر منجر به تولد زود هنگام و کم وزنی نوزاد می‌شود که این مشکلات منجر به اضافه وزن و چاقی، دیابت زودرس و سکته زود هنگام در بزرگسالی می‌گردد، بنابراین مکمل آهن از ملزوماتی است که باید در دسترس تمامی مادران بارداری قرار گیرد. 

وی گفت: مکمل آهن و ویتامین D در تمام مراکز بهداشتی ارائه می‌شود، طبق بررسی‌ها کمبود ویتامین D در مدت 10 سال، در بعضی از افراد تا ۹۰ درصد کمبود ویتامین D ایجاد کرده است که پوکی استخوان را به همراه خواهد داشت. 

دکتر سیاری گفت: ارائه قرص‌هایی که هر کدام تعداد ۵۰ هزار واحد ویتامین D دارد، برای افراد بالای ۱۲ سال در هر ماه یک عدد و برای افراد ۲ تا ۱۲ سال هر دو ماه یک عدد به صورت رایگان در سیستم بهداشتی ارائه می‌شود. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.