سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مفتولی

دومين نمايشگاه بين‌المللی صنايع مفتولی «Iran wire 2014» (صنايع زير ساختي سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته)، روز یکشنبه با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئيس سازمان توسعه تجارت ايران و ... در محل دائمی نمايشگاه‌های بين‌المللی تهران گشايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي: مراسم افتتاح اين نمايشگاه که در آن بزرگان صنايع مفتولي ايران و جهان حضور دارند، ساعت 10 صبح و در ورودي سالن 6 نمايشگاه بين المللي صورت مي گيرد.

در اين نمايشگاه؛ بزرگ ترين و معتبر ترين شرکت هاي داخلي و خارجي از ايران و کشورهاي مختلف از جمله آلمان،فرانسه،روسيه ترکيه و هند، نوين ترين و جديدترين دستاوردهاي خود را به نمايش مي گذارند.

برگزاري اين نمايشگاه فرصتي است براي بزرگ ترين و معتبر ترين شرکت هاي داخلي و خارجي حوزه صنايع مفتولي تا ضمن ارائه و عرضه نوين ترين و جديدترين دستاوردها، با پيشرفت هاي جديد اين صنعت آشنا و با ديگر توليدکنندگان داخلي و خارجي وارد گفتگو و تبادل نظر شوند.

در دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي«Iran wire 2014» که در ده هزار مترمربع برگزار خواهد شد، بيش از يکصد و پنجاه حضور و مشارکت دارند.

در اين نمايشگاه؛ انواع ماشين آلات توليد سيم و کابل، مواد خام اوليه (آلومينيوم، مس، سيم فولادي و ...)، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روکش، تجهيزات اندازه گيري و آزمون، تجهيزات کنترل کيفيت مواد و ملزومات جانبي (روانکارها، قرقره و ...)، بسته بندي محصول، انواع مفتول (مسي، آلومينيومي و فولادي)، محصولات و فرآورده هاي جانبي مفتولها ، پروفيلها و محصولات جانبي ، انواع دستگاهها ، تجهيزات و ماشين آلات توليد سيم و کابل ، انواع مواد خام اوليه ، ابزارهاي توليد، مواد عايق و روکش، انواع مفتول، انواع پروفيل و ديگر صنايع مرتبط با اين حوزه عرضه و به نمايش عموم گذاشته خواهد شد.

معرفي خلاقيت‌ ها و ظرفيت هاي صنايع مفتولي کشور، شناسايي و معرفي مشکلات ، موانع و نقاط ضعف ، جلب حمايت سازمان هاي دولتي و خصوصي از اين صنعت، ايجاد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاري،اشتغال زايي و کارآفريني،آشنايي دست اندرکاران با محصولات،نوآوري ها و پيشرفت هاي صنايع مفتولي روز دنيا و ايجاد زمينه رقابت سالم ميان توليدکنندگان داخلي براي ارتقاء کيفيت توليدات ؛ مهمترين اهداف برگزاري دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته است.

اوکراين ،روسيه ، آمريکا ، ترکيه ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه و انگليس کشورهائي هستند که در آنها نمايشگاههاي بين المللي صنايع مفتولي برگزار مي شود اما در منطقه خاورميانه، نمايشگاه مفتولي تهران، تنها نمايشگاه اين منطقه محسوب مي شود و برگزاري اين نمايشگاه در جمهوري اسلامي ايران،نشانده رشد و توسعه اين صنعت در کشورمان است.

نخستين توليد محصولات سيم و کابل در ايران به سال 1344 و کارخانه ايکو باز مي گردد که حاصل مشارکت ايران و سوئد بود اما در حال حاضر دهها شرکت فعال با مالکيت و هويت ايراني در کشور فعال هستند.

سالانه بيش از 320 هزار تن انواع سيم و کابل در داخل کشور و توسط بيش از 170 شرکت توليد مي شود که 20 درصد ان به ديگر کشورها صادر مي شود.

اين صنعت همچنين زمينه اشتغال بيش از پنجاه هزار نفر را فراهم کرده است.

جمهوري اسلامي ايران در سال 2013 با توليد حدود 15 و نيم ميليون تن فولاد خام رتبه نخست و بزرگترين توليد کننده فولاد خاور ميانه را کسب کرده و نسبت به سال گذشته ميلادي 6/6 درصد رشد داشته و سبب شده است تا صنايع پائين دستي همانند پروفيل و صنايع مفتولي گسترش يابد.

محصولات اين واحدها علاوه بر تأمين بازار داخلي حتي در بازار کشورهاي همسايه به ويژه عراق و افغانستان عرضه شود.

ذخاير مس دنيا برابر 470 ميليون تن برآورد شده که ايران با داشتن بالغ بر 14 ميليون تن مس خالص بيش از 3 درصد از اين ذخاير را که شاخص اصلي صنعت سيم و کابل محسوب مي شود، به خود اختصاص داده است. بنابراين از نظر ذخاير مس، ايران رتبه دوازدهم دنيا و چهارم آسيا را دارد.

کشورهاي ترکيه ، بحرين و عربستان از نظر فناوري و سرمايه گذاري رقيب جدي صنعت سيم و کابل کشور ما در منطقه محسوب مي شوند که تنها موفقيت رقيب‌هاي منطقه‌اي، کاهش قيمت تمام شده محصولات سيم و کابل آنها نسبت به توليد کنندگان داخلي است.

برگزاري دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي، سيم و کابل، پروفيل و ماشين آلات وابسته ، فرصتي است که ضمن نشان دادن پتانسيل هاي بالاي اين صنعت در ايران ،زمينه معرفي محصولات اين صنعت را نيز براي کشور، فراهم خواهد کرد.

دومين نمايشگاه بين المللي صنايع مفتولي را شرکت متحدان توسعه همايش‌ها و نمايشگاه‌هاي آريا با همکاري شرکت سهامي نمايشگاهي بين المللي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي کند.

اين نمايشگاه از فردا تا 26 آذرماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقه مندان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.