سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویتامین D به صورت نانو ساختار درآمد

برای اولین بار ویتامین D به صورت نانوساختار درآمد. مزیت استفاده از این ویتامین به این شکل، کاهش دوز مصرف این قرص است.

قدیر رجب‌زاده دانشیار گروه نانوفناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عوامل خطر موجود در زندگی امروز عنوان کرد: در شرایط زندگی امروز و دنیای صنعتی عوامل خطر زیادی برای سلامتی انسان وجود دارد و این مسئله توان انجام کارهای زیادی را در زمینه سلامت جامعه ایجاد می‌کند. 

وی افزود: یکی از اقدامات در زمینه سلامت جامعه، تهیه مکمل‌های غذایی است از ترکیبات خاص به طور سنتی به عنوان مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنیم و این مواد به راحتی جذب بدن نمی‌شوند هم چنین این مواد به گونه‌ای شایسته نمی‌توانند موثر واقع گردند. 

وی با اشاره به روش اثربخشی بیشتر مکمل‌های گیاهی اظهار داشت: در پژوهشکده مواد و صنایع غذایی به دنبال اثربخشی بیشتر مکمل‌های گیاهی بودیم از جمله اثربخشی ویتامین D,E هم چنین مواد موثره زردچوبه، چای سبز و سیر را افزایش دادیم.

رجب‌زاده ادامه داد: زردچوبه عامل کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و سرطان به شمار می‌رود هم چنین این ماده غذایی آنتی اکسیدان خوبی است و در درمان سرطان سینه تاثیر می‌گذارد. کورکومین موجود در زردچوبه قابلیت حل شدن در آب را ندارد با افزایش حلالیت و پایداری کورکومی در زردچوبه، تاثیر این ماده غذایی را افزایش دادیم، این محصول به صورت قرص یا کپسول روزانه مصرف گردد.

وی با اشاره به خاصیت‌ چای سبز عنوان کرد: چای سبز به راحتی جذب بدن نمی‌شود خواص این دارو را در قالب نانو ساختار به نانو کپسول وارد می‌کنیم به این وسیله پایداری و جذب چای سبز را در بدن افزایش می‌دهیم. 

رجب‌زاده خاطر نشان کرد: برای اولین بار ویتامین D را نیز به صورت نانو ساختار در آوردند مزیت این است که دوز مصرف این قرص را کاهش می‌دهد و در جاهای خاصی جذب بدن می‌شود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.