سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه تصویر هوشمند تا 99 درصد ذرات معلق بو را از بین می‌برد

سامانه تصویر هوشمندانه تا 99 درصد ذرات معلق و بوهای نامطبوع در بیمارستان‌ها را جذب می‌کند.

بهروز قربانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نانوالیاف‌ها مهم‌ترین محصول در زمینه نانو هستند، این محصول در زمینه‌های پزشکی، داروسازی و بهداشتی، انواع سامانه‌های رهایش دارو همچنین صنایع غذایی مورد توجه محققین دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای نانوالیاف این مواد در تولید نانوفیلترهای جاذب بو به کار می‌رود، همچنین فیلتراسیون مواد مختلف، کپسول‌های مختلفی را از سال 2010 به وجود آورده است. این مسئله در ایران بحث نوین و جدیدی به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مواد و صنایع غذایی با اشاره به یکی از معضلات مهم در جداسازی مواد اظهار داشت: سیستم تهویه مناسبی در بیمارستان‌ها وجود ندارد. بدین منظور از سامانه تصویر هوشمندانه استفاده می‌شود. این سامانه تا 99 درصد ذرات معلق و بوهای نامطبوع در بیمارستان‌ها را جذب می‌کند.

قربانی ادامه داد: نانوالیافی را برای سامانه تصویر هوشمندانه درست کردیم که در سطح آن هزاران لایه وجود دارد و این هزاران لایه به وسیله فیلتر جذب می‌شود. همچنین حفره‌های استوانه‌ای به طور مستقیم در این سامانه تصویر هوشمندانه قرار می‌گیرد. این محصول برای نخستین بار در ایران ایجاد شده است و مشابه خارجی برای آن وجود ندارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سامانه ، هوشمند ، بو ، ذرات معلق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.