سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی: گزارش شکنجه‌های سیا تکان‌دهنده است

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به انتشار گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه‌های سازمان سیا استفاده این سازمان از شکنجه علیه زندانیان تکان‌دهنده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان می‌گوید استفاده سازمان سیا از شکنجه علیه زندانیان تکان‌دهنده است.

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به انتشار گزارش سنای آمریکا درباره شکنجه‌های سازمان مرکزی اطلاعات این کشور گفت: «من این گزارش را خواندم. تکان‌دهنده است و نشان می‌دهد که کارمندان سیا، تمام معیارهای پذیرفته شده حقوق بشر را نقض کرده‌اند.»

همچنین، اشرف‌ غنی از دولت آمریکا خواست فهرست شهروندان افغانی که پس از حملات یازدهم سپتامبر در بازجویی‌های سازمان سیا شکنجه شده‌اند در اختیار دولت افغانستان قرار دهد.

وی که روز چهارشنبه (۱۹ آذر) در نشست خبری در کاخ ریاست جمهوری افغانستان حضور یافت گفت دولت کابل این اعمال غیرانسانی را به «شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کند.»

اشرف غنی افزود: «در جهان امروزی هیچ‌گونه توجیه برای همچو اعمال و شکنجه انسانی وجود ندارد.»

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی را درباره شیوه‌های شکنجه سیا در بازجویی علیه مظنونان به تروریسم در دولت بوش منتشر کرده است.

این گزارش شش هزار و ۲۰۰ صفحه‌ای نتیجه تحقیقات پنج ساله سنا و بررسی شش میلیون و ۳۰۰ هزار سند است و خلاصه‌ای ۵۰۰ صفحه‌ای از آن منتشر شد. بررسی این اسناد نشان می‌دهد که سازمان سیا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش در پیشبرد برنامه «بازجویی بهبود یافته» موفق نبوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی از خرم اباد
۱۱:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
اشرف غنی شما هنوز زیر سلطه امریکا هستید و اجازه نمی دهید که نیروهای اشغالگر امریکا از کشورتون بیرون بره

امریکا هر جا بره جز جنگ و اشغالگری هیچ خاصیتی نداره