سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول کمیته فنی مسابقات ناشنوایان:

وزیر ورزش و جوانان از عملکرد فوتبالیست‌ها شگفت زده شد

مسئول کمیته فنی فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان از عملکرد و سطوح فنی فوتبالیست‌های ناشنوا در رقابت‌های قهرمانی آسیا- اقیانوسیه فوتبال شگفت زده شده است.

مسعود سروری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: فدراسیون و انجمن فوتبال ناشنوایان در جزیره کیش میزبان سومین دوره از مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا- اقیانوسیه بودند، مسابقات انتخابی  با رقابت‌های جهانی 2016 ایتالیا بوده است.

وی ادامه داد: در مسابقات قهرمانی آسیا- اقیانوسیه پیش تر مقرر شده بود که 10 تا 14 تیم شرکت کنند، متاسفانه بدلیل مشکلات مالی که تیم ما مواجه بودند فقط 3 تیم از کشورهای عربستان- عراق- ژاپن0 اعلام آمادگی کردند.

سروری ادامه داد: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شده است. تیم‌های شرکت کننده برای جواز مستقیم به رقابت‌های جهانی 2016 ایتالیا برنامه ریزی‌های بسیاری انجام داده بودند و تیم بازیکنان تیم‌های شرکت کننده به نسبت گذشته بسیار پر قدرت ظاهر شدند و پیشرفت محسوسی داشتند.

وی افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان با برنامه‌ریزی‌های منظم انجمن و همکاری فدراسیون ناشنوایان در اجرایی کردن برنامه‌های انجام شده عملکرد بسیار رضایت بخشی را مقابل حریفان ارائه کرده است. ملی پوشان برای کسب عنوان قهرمانی در جزیره کیش تلاش و تمرینات مدون ومنظمی را انجام دادند. بسیاری از ملی‌پوشان برای موفقیت تیم ملی در رقابت‌های آسیا- اقیانوسیه و حضور در رقابت‌های جهانی 2016 ایتالیا از محل کارشان اخراج شدند.

مسئول کیمته فنی مسابقات افزود: تیم ملی فوتبال کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی 12 اردوی مستمر 10 الی 12 روز بر پا کرده است. پتانسیل ملی‌يوشان کشورمان بیش از سطح مسابقات بوده است و کسب عنوان قهرمانی شایسته تیم ملی کشورمان بوده است. ملی‌پوشان پس از تلاش‌های مستمر و مواجه شدن با مشکلات بسیار با تمرکز بالا افتخار آفرینی کردند.

وی افزود: تیم‌های اول و دوم بصورت مستقیم به مسابقات جهانی 2016 ایتالیا راه یافتند. تیم ژاپن که پس از تیم‌های ایران و عربستان در مکان سوم قرار گرفته است برای حضور مستقیم به رقابت‌های جهانی 2016 ایتالیا با مسئولین فدراسیون جهانی رایزنی می‌کنند.

سرمربی ادامه داد: سطح مسابقات غیرقابل تصور و پیش‌بینی بود. تیم عربستان بسیار منظم و تهاجمی و پرقدرت ظاهر شده است، از طرفی تیم ژاپن نیز با بازیکنان تکینکی و تاکتیکی در این رقابت‌ها شرکت کردند. تیم ما در این رقابت‌ها بسیار باانگیزه و هدفمند مبارزه می‌کردند البته ملی‌پوشان ایران از لحاظ قدرتی- تکنیکی و تاکتیکی از سایر بازیکنان برتر و حرفه‌ای‌تر بودند.

وی افزود: گودرزی وزیر ورزش با حضور در جزیره کیش رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا زیر نظر داشتند. عملکرد بازیکنان و سطح فنی مسابقات گودرزی وزیر ورزش را شگفت‌زده کرده است.
پتانسیل فوتبالیست‌ها ناشنوا بسیار بالا است. گودرزی از مشاهده قدرت بدنی و سطح فنی ناشنوایان رضایت داشتند.

سروری افزود: تلاش و انگیزه فوتبالیست‌ها و ورزشکاران ناشنوا تفاوتی با سایر ورزشکاران کشور ندارد فوتبالیست‌های ناشنوا همانند فوتبالیست‌های معمولی برای موفقیت و احتراز پرچم کشورمان تلاش و تمرینات سختی را انجام دادند ناشنوایان با غیرت و تعصب برای تحقق اهدافشان تلاش می‌کنند متاسفانه توجه ون حمایت از ورزشکاران و فوتبالیست‌های معمولی بیشتر از ورزشکاران و فوتبالیست‌های ناشنوا است امیدواریم دیگر شاهد تبعیض بین ورزشکاران ناشنوا با افراد عادی نباشیم.

مسئول کمیته فنی مسابقات افزود: در کشورمان تقدیر و پاداشی‌ مالی متاسفانه عرف شده است ورزشکاران و مسئولین ورزش نگاه مالی به پاداش‌ها ندارند و پاداش‌های غیرمالی را ارزشمند نمی‌دانند فدراسیون ناشنوایان برپایی اردوها و ایجاد شرایط و زمینه لازم برای تمرین فوتبالیست‌های ناشنوا را به عنوان پاداش برای ملی پوشان قرار داده است فدراسیون هزینه‌های تیم ملی فوتبال ناشنوایان را برای موفقیت در رقابت‌های آسیا- اقیانوسیه و حضور در رقابت‌های جهانی 2016 ایتالیا تامین کرده است.

سروری افزود: پاداش‌های مالی انگیزه فوتبالیست‌ها و ورزشکاران را افزایش می‌دهد و برای ملی پوشانی که کارشان را از دست دادند امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان باید پاداش‌های معنوی از تیم ملی و کادر فنی فوتبال ناشنوایان تقدیر و تشکر می‌کنیم و از زحمات و تلاش‌های فراوان ملی پوشان و کسب عنوان قهرمانی سپاسگزاری می‌کنیم.

مسئول کمیته فنی مسابقات ادامه داد: گودرزی وزیر ورزش در مراسم پایانی صحبت‌هایی را انجام داده است اما در خصوص اهدا پاداش مالی به مسئولان تیم ملی و ملی پوشان مطلبی را بیان نکردند در این باره سخنی را نشنیدم حضور گودرزی وزیر ورزش در رقابت‌های قهرمانی فوتبال آسیا- اقیانوسیه نشان دهنده یاری و حمایت مسئولان ورزش است.

وی افزود: ورزشکاران ناشنوا بسیار با انگیزه هستند پتانسیل ناشنوایان بسیار بالا است ورزشکاران ناشنوا با توجه به محدودیت‌های که با آن مواجه هستند همه تلاششان را برای پیشرفت و احتراز پرچم ایران در میادین بین‌المللی انجام می‌دهند در بسیاری از موارد زحمات و مشکلاتی که ناشنوایان برای انجام تمرین و بدن سازی با آن مواجه هستند بیشتر از یک ورزشکار معمولی است علی رغم مشکلات فراوان شخصی و اجتماعی ناشنوایان متاسفانه توجه و حمایت ویژه و لازم از فدراسیون ناشنوایان و رشته‌ ما و ورزشکاران این حوزه نمی‌شود وزارت ورزش برای توسعه ورزش ناشنوایان،‌فدراسیون را یاری و حمایت کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.