سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت نفت به صفر هم برسد، اراده ایران برای پیشبرد اهدافش مقاوم‌تر خواهد شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر قیمت نفت به صفر هم برسد اراده ایران اسلامی برای پیشبرد اهدافش مقاوم‌تر خواهد شد، گفت: از ابلهان پیر خرفت سعودی تشکر می‌کنیم که ایران را برای رسیدن به اقتصادی بدون نیاز به نفت یاری می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا در مرکز سابان تاکید کرده بود که کاهش قیمت نفت می‌تواند ما را در دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای با ایران کمک کند.

پس از افت شدید قیمت نفت اوپک در بازارهای جهانی سران اوپک در نشستی فوق‌العاده به دنبال کاهش تولید بودند تا بتوانند مانع این کاهش قیمت شوند اما مقاومت سرسختانه عربستان سعودی در صورتی که تاکنون 100 میلیارد دلار به اقتصادش ضرر وارد شده با این کاهش مخالفت کرد که برخی تحلیلگران این اقدام را نوعی "جنگ نفتی" تمام عیار علیه ایران می‌دانند.  
 
در این راستا با "منصور حقیقت‌پور" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفتگو کرده‌ایم تا بدانیم آیا آمریکا و عربستان سعودی می‌توانند با این اقدامات مذبوحانه خود سد راه پیشبرد موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در امور اقتصادی و سیاسی شوند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکنون چندین بار فرموده‌اند که آیا روزی می‌رسد که ایران اسلامی منهای نفت امور خود را به پیش ببرد، اظهار داشت: آمریکا و عربستان سعودی، ایران را در راه رسیدن به این هدف همانند یک کاتالیزور کمک می‌کنند.  
 
نماینده اردبیل، سرعین و نمین در ادامه تصریح کرد: اگر قیمت نفت به صفر هم برسد، اراده ایران اسلامی برای پیشبرد اهدافش مقاوم‌تر خواهد شد و از آنها تشکر می‌کنیم که ما را در رسیدن به این شرایط یاری می‌کنند زیرا ملت ایران، مردم رمضان و محرم هستند که حاضرند با حداقل‌ها زندگی خود را اداره کنند اما به استقلال و تمامیت ارضی کشورشان دست درازی نشود.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه از ابلهان پیر خرفت سعودی هم تشکر می‌کنیم که در این راه ما را یاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم کشورمان را با ذخایر معادن، مالیات، رشد تولید و اقتصاد مقاومتی مدیریت کنیم،‌ما شرایط سخت‌تر از این‌ها را هم گذرانده‌ایم و این کشورها باید بفهمند که اراده مردم ایران شکستنی نیست و باید حق ما را به رسمیت بشناسند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.