سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دستگاه دیپلماسی "پاکستان": روابط تهران - اسلام آباد در مسیری هموار قرار گرفته است

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی معتقد است که روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی در مسیری هموار قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"سرتاج عزیز"روز سه شنبه  اظهار داشت: ایران و پاکستان دو دوست نزدیک هستند و از مشترکات فراوانی برخوردارند و اطمینان دارم اگر روابط دو طرف در مسیر صحیحی که اکنون در آن قرار گرفته است، پیش برود، در آینده نه چندان دور حجم روابط اقتصادی و تجاری دو طرف نیز متناسب با روابط خوب سیاسی این دو کشور همسایه، افزایش خواهد یافت.
 
سرتاج عزیز در خصوص سفر جاری 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد و برگزاری نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان گفت: امیدواریم که بعد از برگزاری این دیدارها و نشست کمیسیون مشترک اقتصادی، در ماه ها و سال های آینده شاهد افزایش روابط اقتصادی و بالا رفتن حجم مبادلات تجاری دو کشور به ویژه با تحقق اجرای طرح خط لوله گاز و افزایش واردت برق پاکستان از ایران باشیم.
 
وی همچنین به دیدار خود با علی طیب نیا در سفر جاری وی به اسلام آباد اشاره کرد و گفت: دیدار بسیار خوب و سازنده ای داشتیم و درباره کمیسیون مشترک اقتصادی، وظایف و برنامه های آن و اینکه چگونه این کمیسیون می تواند به گسترش روابط تجاری دو کشور کمک کند، با ایشان صحبت کردیم.
 
رییس دستگاه دیپلماسی پاکستان اظهار داشت: ایران و پاکستان از روابط سیاسی خوب و دوستانه برخوردارند و باید به دبنال راه هایی بود تا بتوان مناسبات تجاری دو کشور را نیز همپای روابط خوب سیاسی آنها، ارتقا داد.
 
سرتاج عزیز افزود: طرح خط لوله گاز ایران - پاکستان، تقویت بازارچه های مرزی و ایجاد کانال های ارتباطی میان جامعه تجار و بازرگانان دو کشور از جمله موضوع های مهمی است که دو کشور بر آن تاکید دارند.
  انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.