سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر جشنواره فیلم شهر در نشست مطبوعاتی مطرح کرد؛

مبنای جشنواره فیلم شهر بر تعامل با سینماگران قرار گرفته / اشاعه‌ی فرهنگ مهربانی و صبر، سرفصل این جشنواره است

سرفصل‌های جشنواره فیلم شهر، صبر، مهربانی،‌قانون گرایی، نمادهای ایرانی – اسلامی است که در فیلم‌هایمان نمود پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست خبری پنجمین جشنواره‌ی بین المللی فیلم شهر با حضور "امیر عبدالحسینی" معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، "سیاوش حقیقی" دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر و "یزدان عشیری" روابط عمومی جشنواره فیلم شهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
 
امیر عبدالحسینی در این نشست عنوان کرد: از زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی ایشان توجه ویژ‌ه‌ای به امر هنر دارند و جایگاه هنر را در دستور کارشان قرار دادند.
 
وی ادامه داد: هنر باید در خدمت شهروندان تهرانی باشد و معطوف به سبک زندگی ایرانی اسلامی شود؛ همچنین دیگر رکن هنر بحث تربیتی آن است.
 
عبدالحسینی تصریح کرد: جشنواره فیلم شهر یکی از جشنواره‌های جدی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با نگاه حرفه‌ای دنبال می‌شود.
 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به ترویج آداب و رسوم دارد و هر جشنواره‌ای می‌تواند علاوه بر نگاه تخصصی در ترویج سبک زندگی نیز تاثیر گذار باشد.
 
عبدالحسینی خاطرنشان کرد: ما در نگاه جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری به دنبال تدوین سندی هنری هستیم تا سیاست گذاری مدیریت را در عرصه‌‌ی هنر به صورت حرفه‌ای پیش ببریم.
 
سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در این نشست عنوان کرد: از وقتی که شهاب مرادی به سازمان آمد، جوان گرایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شکل گرفت و دوره‌ی پنجم جشنواره به عهده‌‌ی من گذاشته شد.
 
وی ادامه داد: شعار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بحث مهربانی است و بر همین اساس ما هم به این شعار ادامه می‌دهیم و این فضا در فیلم‌هایمان نمود پیدا می‌کند.
 
حقیقی با اشاره به سرفصل‌های فیلم شهر تصریح کرد: متاسفانه در جامعه‌ی ما رفاه وجود دارد اما فرهنگ آن نیست و بر همین اساس اشاعه‌ی مهربانی، صبر، نمادهای ایرانی – اسلامی‌، قانون گرایی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و آشنایی با تغییرات فرهنگی نامطلوب سرفصل‌های جشنواره‌ی ما بوده و قرار است در فیلم‌ها نمود پیدا کند.
 
وی افزود: من به عنوان برگزار کننده این جشنواره می‌گویم که قرار نیست حاشیه‌های سینمایی وارد جشنواره‌‌ی فیلم شهر شود چرا که قرار است تعامل صورت بگیرد.
 
حقیقی اظهار داشت: خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران، خط قرمزهای جشنواره‌ی فیلم شهر است.
 
وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ی فیلم شهر دو بخش مسابقه‌ای دارد که بخش اول شامل فیلم‌های اکران شده از سال 90 به بعد و بخش دوم شامل فیلم‌های اکران نشده است که در نهایت 15 فیلم به صورت جداگانه از هر بخش انتخاب می‌شود.

 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: فیلم شهر ، جشنواره ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.