سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با افسردگی با مدیریت زمان

در صورتیکه خانم‌های مدیر مدیریت زمان داشته باشند به بیماری افسردگی مبتلا نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اختلال افسردگی در زمانی حداقل دو هفته‌ای ایجاد می‌شود در این مدت فرد باخلقی افسرده، همراه با بی علاقگی یا از دست دادن احساس لذت به سر می‌برد در هنگام افسردگی فرد تغییر در اشتها، وزن و میزان خواب را در خود مشاهد می‌کند همچنین نیروی فرد در این مدت کاهش می‌یابد و احساس بی ارزشی یا گناه، مشکل در تفکر، تمرکز یا تصمیم گیری همچنین بازگشت افکار مرگ و خودکشی از جمله حالاتی است که در یک فرد افسرده به چشم می‌خورد.

 مدیریت زمان خانم‌ها را از افسردگی دور می‌کند 

سیما فردوسی روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران می گوید: در صورتیکه خانم‌ها که در سمت مدیریتی قرار دارند مدیریت زمان داشته باشند به بیماری افسردگی مبتلا نخواهند شد ارتباط مستقیمی بین مشاغل مدیریتی و افسردگی فرد وجود ندارد.

 وی افزود: افراد مدیر استرس‌های بیشتری را تجربه می کنند این استرس‌ها به دلیل نوع شغل فرد را درگیر خود می‌کند در صورتیکه فشار زیادی به دلیل شغل فرد به وی وارد شود اگر فرد صبر و تحمل زیادی در برخورد با مشکلات نداشته باشد سبب ناکامی و نا امیدی وی خواهد شد همچنین ارتقا نیافتن فرد در شغل خود سبب می‌شود فرد به افسردگی دچار شود.

این روانشناس با اشاره به مشاغل پر استرس ا ظهار داشت: افرادی که در شغل خود با صحنه هایی ناگوار روبرو هستند استرس زیادی را در شغل خود تجربه می کنند در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

 ورزش افسردگی صاحبان مشاغل پر استرس را از بین می برد

فردوسی ادامه داد: ورزش کردن می توان  افسردگی فرد را در مشاغل پر استرس از بین ببرد همچنین مراجعه آنها به مشاور سبب تخلیه روحی اینگونه افراد می شود افراد به این وسیله افسردگی را از خود دور می‌کنند.

وی تصریح کرد: افراد با افزایش رضایت و خشنودی خود از زندگی و قرار دادن این رضایت مندی در سطحی بالا می‌توانند زمینه ابتلای خود به افسردگی را کاهش دهند.

 این گونه رضایت مندی ایجاد می‌شود

فردوسی با اشاره به روش‌های ایجاد رضایت مندی در فرد عنوان کرد: افراد در رابطه  خود با همسرشان مشکل گشایی کنند این مسئله تا حدی می تواند به افراد کمک کند تا افسردگی ناشی از شغل خود را تحت کنترل در بیاورند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.