سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان افغانستان:

مسئولان امنیتی افغان در مورد آزادی 3 فرمانده طالبان پاسخ دهند

برخی اعضای پارلمان افغانستان با اشاره به آزادی 3 فرمانده ارشد طالبان اعلام کردند مسئولان امنیتی باید در این خصوص به مجلس پاسخ گویند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالرئوف ابراهیمی" رئیس پارلمان افغانستان در نشست عمومی امروز (دوشنبه) این مجلس گفت: تمام مسئولان امنیتی در نشست عمومی این مجلس فراخوانده شده و در مورد آزادی 3 فرمانده ارشد طالبان باید پاسخ گویند.
 
ابراهیمی افزود: نیروهای امنیتی افغان این فرماندهان ارشد طالبان را با تحمل سختی‎های زیاد دستگیر کرده‎اند و اکنون بدون دلائل موجه به دولت اسلام‎آباد سپرده می‎شود.
 
برخی دیگر از اعضای پارلمان نیز سپردن 3 فرمانده ارشد طالبان از سوی آمریکا به پاکستان را نقض پیمان امنیتی با آن کشور خواندند.
 
به گفته این اعضای پارلمان افغانستان، آمریکا با این کار عدم صداقت خود در قبال دولت کابل را اثبات کرد و ریاست امنیت ملی افغانستان نیز باید در خصوص تسلیم این فرماندهان به پاکستان تحقیق کنند.
 
این در حالی است که سفارت آمریکا در اسلام‎آباد اعلام کرده 3 فرمانده ارشد طالبان را که گفته می‎شود "لطیف‎الله محسود" فرمانده ارشد این گروه نیز شامل آن است به دولت اسلام‎آباد سپرده است.
در ادامه نشست امروز پارلمان افغانستان برخی اعضای این مجلس خواستار معرفی کابینه دولت وحدت ملی به پارلمان این کشور شدند.
 
به گفته این اعضای پارلمان، اعلام نشدن کابینه سبب شده تا سرپرست‎های وزارت خانه ها به درستی کار نکرده و مشکلات زیادی در ادارات دولتی ایجاد شود.
 
رئیس پارلمان افغانستان در این خصوص از ریاست جمهوری و ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خواست تا با اعلام کردن کابینه جدید مشکلات و ناکارآیی ادارات دولتی را پایان بخشند.
 
این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان پیش از سفر به انگلیس برای شرکت در کنفرانس "لندن" اعلام کرد: کابینه دولت وحدت ملی 2 تا 4 هفته دیگر اعلام خواهد شد.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.