سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط دانشگاه‌ها با چین تحت بررسی قرار گرفت/دانشمندان امریکایی در چین محدود شدند

کشور چین به دلیل سرکوبی آزادی بیان علمی ، بسیاری از دانشمندان را در دانشگاه هایش محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، تاکنون تاثیر کشور چین بر دانشگاه های آمریکایی موضوع بحث در محیط های دانشگاهی بوده به طوریکه مجلس ایالات متحده جلسه ای گذاشته بود که آیا ارتباط چین با دانشگاه های امریکایی می تواند به آزادی علمی در این کشور کمک کند؟ 

شواهد نشان می دهد که دانشمندان امریکایی در چین محدودیت های بسیاری دارند به عنوان مثال سخنرانی یک سخنران امریکایی برای دو دهه در چین ممنوع شد او در بلک لیست چین به دلیل نوشته هایش درباره حقوق بشر و فشارهای سیاسی چین قرار گرفت.همچنین او گفته بود یک سری از محققان چینی به دلیل حساسیت های سیاسی دست به خودسانسوری زده و بسیاری از منابع علمی و کتابخانه ها و همچنین سایت های پژوهشی را از بین بردند و دسترسی بسیار محدود شده است. 

در حال حاضر بیش از 80 مرکز فرهنگ و زبان چینی در امریکا وجود دارد که برای گسترش روابط دیپلماتیک ایجاد شده اما بسیاری معتقدند ،دانشگاه ها و مراکز علمی با خطر وابستگی به بودجه کشور چین و به دنبال آن سرکوبی آزادی بیان علمی قرار میگیرند. 

در حال حاضر سوال بسیاری از دانشگاه های امریکایی این است که آیا آنها می توانند در کشورهای استبدادی مثل چین بدون به خطر انداختن تمامیت علمی کار کنند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.