سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نداشتن تحرک بدنی خطر فشار خون بالا را سه برابر افزایش می‌دهد

نداشتن تحرک بدنی مناسب و فعالیت جسمانی کم در طول روز، می‌تواند خطر فشار خون بالا را دو تا سه برابر افزایش داده و از این طریق زمینه ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را فراهم کند.

مصطفی گرجی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تغییر در شیوه‌های زندگی و رژیم غذایی،‌ موجب افزایش آمار مبتلایان به فشار خون بالا شده است و به دنبال آن بسیاری از بیماری‌های مزمن نیز گسترش یافته‌اند.

وی گفت: نوع زندگی‌های امروزی موجب شده که اغلب افراد جامعه در طول روز، فعالیت بدنی بسیار کمی داشته باشند و در واقع در مدت زمان طولانی در یک محل نشسته و هیچ گونه تحرکی نداشته باشند.

گرجی تأکید کرد: نداشتن تحرک بدنی مناسب و فعالیت جسمانی کم در طول روز، می‌تواند خطر فشار خون بالا را دو تا سه برابر افزایش داده و از این طریق زمینه ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را فراهم کند.

وی با اشاره به این که بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های کلیوی از جمله بیماری‌های شایع بوده که کاملاً با فشار خون بالا مرتبط هستند، یادآور شد: بر اساس برخی از پژوهش‌ها بیش از یک چهارم بیماری‌های کلیوی به نوعی با فشار خون بالا در ارتباط هستند و متأسفانه شیوع این بیماری‌ها به نحو فزاینده‌ای در حال افزایش است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.