سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ارتودنسی دندان خود را از دست می‌دهید

ارتودنسی مضراتی هم دارد به این صورت که اگر نیروی زیادی در زمان کم به دندان‌ها وارد شود، می‌تواند تحلیل خارجی ریشه را انجام دهد و بدون این که شخص متوجه شود فرد دندان خود را از دست می‌دهد.

سام حکیمی جراح دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ارتودنسی دو بخش است، زمانی که بلوغ استخوان‌ها تکمیل نشده است و زمانی که بلوغ استخوان‌ها تکمیل شده است و درز استخوانی بسته می‌شود. 

وی ادامه داد: افراد بین سنین 10-7 ساله بلوغ استخوانیشان تکمیل نشده است و با استفاده از پلاک متحرک ارتودنسی انجام می‌دهند که در دختران قابل توجه است که بلوغ در دختران زودتر از پسران است.

حکیمی بیان کرد: ارتودنسی‌ها شخصی هم هست که به این معنا که براکت‌ها را از پشت می‌بندند البته چینی‌ آن هم آمده که به رنگ دندان است و شاخه‌های متحرکی آمده که براکت آن کاملا شفاف است.

وی خاطر نشان کرد: ارتودنسی ضرر هم دارد به این صورت که اگر نیروی زیادی در زمان کم به دندان‌ها وارد شود، می‌تواند تحلیل خارجی ریشه را انجام دهد و بدون این که شخص متوجه شود فرد دندان خود را از دست می‌دهد که می‌تواند ناراحتی بافت نگهدارنده را زیاد کند و شیوع پوسیدگی را در دهان زیاد کند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.