سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار برگزیده فضای مجازی،

تکذیب هشدار شهرداری تهران برای زلزله/ مذاکره با پژو و رنو در طبقه 26 هتل آزادی/ واکنش آیت‌الله خاتمی به مصاحبه با مسیح علی‌نژاد

قلع وقمع بلوط‌های زاگرسی به بهانه انتقال نفت، ترافیک زائران در مرز مهران، وضعیت پزشکان سوریه در "پایتخت" داعش، تصویربرداری از پلنگ ایرانی در پارک ساریگل و ... از مهم‌ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

قلع وقمع بلوط‌های زاگرسی به بهانه انتقال نفت

به گزارش همشهری اين بار متوليان طرح‌هاي عمراني با هدف ايجاد شبكه انتقال فرآورده‌هاي نفتي با ماشين‌آلات سنگين راهسازي به جان بلوط‌هاي ايلام افتاده‌اند.ايلام مركز كانون خشكيدگي بلوط‌هاست و از اين نظر حفظ رويشگاه‌هاي زاگرسي در اين منطقه اهميت حياتي دارد.متوليان طرح‌هاي توسعه ناپايدار در حالي دست به قلع وقمع بلوط‌ها در ايلام زده‌اند كه پنجشنبه 22آّبان‌ماه امسال ۱۲استاندار مناطق رويشي زاگرس در ايلام تفاهمنامه‌اي امضا كردند كه براساس آن متعهد شدند مانع از طرح‌ها و فعاليت‌هاي مغاير با معيارهاي زيست‌محيطي شوند. در واقع اين تفاهمنامه سندي است كه اجراي آن حفاظت از ۶ميليون هكتار جنگل‌هاي زاگرسي را تضمين مي‌كند. اما كمتر از يك‌ماه از امضاي اين تفاهمنامه نگذشته كه مجريان طرح‌هاي عمراني بي‌محابا و با بولدوزر به جنگل‌هاي بلوط يورش برده‌اند.خداكرم جلالي ازجنگل‌هاي زاگرسي به‌عنوان ريه تنفسي كشور نام برد و گفت: جنگل‌هاي زاگرسي 42درصد از كل جنگل‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهد وتأمين‌كننده 40درصد منابع آب كشوراست. علاوه براين، 30درصد جمعيت دامي و 80درصد جمعيت عشاير كشور در زاگرس حضور دارند. او همانجا ازاستانداران ناحيه رويشي زاگرس خواست با حمايت از سياست‌هاي سازمان جنگل‌ها و هدايت مديران استاني، جاني دوباره به جنگل‌هاي زاگرسي ببخشند. اما فاجعه قلع‌وقمع بلوط‌ها در ايلام نشان مي‌دهد كه وقتي پاي اجراي طرح‌هاي عمراني به وسط مي‌آيد هيچ مقامي نمي‌تواند مانع آن بشود، در واقع اين تفاهمنامه بيش از هرچيزي اقدامي نمايشي بود مگر آنكه تخريب‌كنندگان رويشگاه‌هاي زاگرسي در ايلام ملزم به پرداخت تاوان كاري شوند كه هيچ‌گونه توجيه زيست‌محيطي ندارد.

ترافیک زائران در مرز مهران
به گزارش واحد مرکزی خبر، ازدحام جمعیت در پل زائر(خروجی شهر مهران به سمت مرز) از دیروز بیشتر شده است؛ با این وجود تردد در مرزعادی است و مشکل خاصی در خروج زائران از پایانه مرزی مهران وجود ندارد و در کمتر از 15 دقیقه از مرز عبور می کنند.فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام گفت : ویزای یک دلاری مختص مردم استان های مرزی از جمله ایلام است و سایر هموطنان باید با مراجعه  به دفاتر حج و زیارت ویزا بگیرند .پیش بینی می شود بیش از 300 هزار نفر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شوند. پارسال 225 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز مهران عبور کردند.

تکذیب هشدار شهرداری تهران برای زلزله
به گزارش مهر احمد صادقی در پی انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع زلزله در پایتخت، گفت: شهروندان نباید به این نوع پیغام های غیر رسمی توجه کنند و تنها هشدارها در خصوص زلزله را مرکز ژئوفیزیک تهران می تواند اعلام کند.او ادامه داد: پیش بینی زلزله از لحاظ علمی رد شده است اما نباید مردم آمادگی خود را در برابر وقوع زلزله از دست بدهند. زلزله یکی مخاطراتی است که تهران را تهدید می کند.به گفته صادقی، وضعیت غیر عادی وجود ندارد که بر اساس آن پیش بینی زلزله صورت گیرد و این نوع اظهارنظرها تازه نیست.او به شهروندان تهرانی هشدار داد احتمال وقوع زلزله در تهران همیشه وجود دارد و باید در برابر آن آمادگی های لازم را داشت.روز گذشته در فضاهای مجازی پیغامی مبنی بر اینکه «امروز ساعت 5 بعدازظهر در کارتابل شهرداری پیغام محرمانه ای از سازمان مدیریت بحران برای 22 منطقه شهرداری به تهران اعلام شده با این مضمون، گسل تهران حرکت کرده است و 2 روز پشت سر هم جنوب تهران زلزله خفیف آمده است، امشب و فردا امکان وقوع زلزله تا بیش از 4 ریشتر وجود دارد... هم اینک برای کلیه شهرداری های تهران آماده باش اعلام شده است، این خبر اطلاع رسانی شود... »به گفته مقامات شهرداری، هیچ پیغامی با این مضمون صحت ندارد و هیچ کدام از نیروهای شهرداری در آماده باش برای مقابله با زلزله احتمالی به سر نمی برند.

وضعیت پزشکان سوریه در "پایتخت" داعش
به گزارش العالم، پزشکانی که رقه را ترک نکردند، بسیار اندک هستند. داعش نیز که به خدمات آنها در بیمارستان ها نیاز دارد، سعی می کند این پزشکان را در شهر نگه دارد. پزشک موظف است در بیمارستان های تحت نظارت گروهک داعش مانند بیمارستان التولید و بیمارستان الوطنی، به صورت شیفتی مشغول بکار شود. اگر پزشکی از حضور در روزهای تعیین شده در بیمارستان خودداری کند، یا با تعطیل کردن مطبش و یا وادار کردن وی به ترک بیمارستان خصوصی که در آن فعالیت می کند، مجازات می شود.محمود پرستاری که یک مطب اورژانس دارد، می گوید که من باید 24 ساعت در هفته بدون دریافت هیچ مبلغی، زخمیان تروریست را درمان کنم اما اگر با داعش بیعت کنم در این صورت به دلار حقوق خواهم گرفت. همچنین تهدید شدم اگر یک روز در بیمارستان حاضر نشوم، مطب من به مدت یک هفته تعطیل خواهدشد.تمام بیمارستانها از سوی مسؤولان بخش پزشکی براساس قوانین بسیار سفت و سختی اداره می شوند و هرگونه تخلف ممکن است با مجازاتی بسیار سخت و یا تعطیل کردن بیمارستان خصوصی روبرو شود و گاهی مجازات در حد شلاق زدن در یکی از میدانهای عمومی شهر باشد. مسوولان بخش پزشکی، پزشکان و پرستاران زن را وادار می کنند تا در طول فعالیت خود حتی در اتاق عمل، لباس شرعی، "از دیدگاه داعش"، به تن کنند.

تصویربرداری از پلنگ ایرانی در پارک ساریگل
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، آقای حسین شکرانی در این باره گفت: چند روز قبل حین بازدیدی که به همراه ۲ نفر از دوستان از پارک ملی ساریگل اسفراین داشتیم حوالی ساعت ۱۲ ظهر یک پلنگ ایرانی را مشاهده نمودیم.حمید فخرانی رئیس اداره محیط زیست اسفراین نیز با تایید این موضوع گفت: با تلاش شبانه روزی محیط بانان امنیت خوب و جمعیت مناسبی از چهارپایان علفخوار در پارک ملی ساریگل ایجاد و این پارک زیستگاه بسیار مناسبی برای پلنگ ایرانی به شمار می رود.





ادعای خنده دار سفیر اسرائیل: ایران همه اعضای شبکه های اجتماعی را دستگیر می کند!
به گزارش عصرایران ، این در حالی است که گفته می شود 12 تا 27 میلیون ایرانی در مهمترین شبکه اجتماعی یعنی فیس بوک عضویت دارد.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم قبل از این گفته بود ایران پوشیدن شلوار جین را ممنوع کرده است. این ادعای نتانیاهو نیز با واکنش شگفت انگیز بسیاری در ایران روبه رو شد و کمپین های مختلفی با حضور مردم و چهره های مشهور کشور ایجاد شد و واکنش های جالبی به این ادعای نتانیاهو ابراز شد که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت.رویترز در این باره نوشت: سفیر اسرائیل این سخنان را به هنگام مخالفت با کاندیداتوری ایران برای یک سمت مهم در سازمان ملل متحد مطرح کرد. ایران برای برعهده گرفتن سمت مهمی در سازمان ملل متحد تلاش می کند اما اسرائیل با این روند مخالف است.ایران در حال تلاش برای کسب سمت بالایی در یکی از کمیته های سازمان ملل متحد است. این کمیته درباره ثبت و پذیرش سازمان های غیردولتی در سازمان ملل متحد تصمیم گیری می کند.سازمان های غیردولتی از جمله سازمان های فعال در زمینه حقوق بشر برای مشارکت در فعالیت های مختلف سازمان ملل متحد، باید موافقت این کمیته را به دست آورند.ایران اعلام کرده است برای تصدی سمت معاونت ریاست این کمیته، کاندیدا می شود. این اقدام باعث خشم اسرائیل شده است.سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مخالفت با این اتفاق گفت: این اقدام مانند این است که "آل کاپون"، دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را اداره کند."ران بروسور" سفیر اسرائیل در سازمان ملل در مصاحبه با رویترز در واکنش به کاندیداتوری ایران برای کسب معاونت ریاست این کمیته با اشاره به برخی ادعای های مضحکش مدعی شد:" فکرش را بکنید ایران اگر بخواهد این کمیته را مثل کشورش اداره کند. هر فردی که در شبکه های اجتماعی صفحه داشته باشد به اتهامات ساختگی بازداشت می شود."رویترز گفته است که نتوانسته در واکنش به سخنان سفیر اسرائیل، از مقامات ایرانی واکنشی دریافت کند.

دستگیری فروشندگان گوشت سگ در افغانستان+عکس
عصر ایران به نقل از العربیه نوشت: امین الله آزاد، آمر امنیت فرماندهی پلیس هرات با تایید این خبر گفت، این افراد می خواستند گوشت سگ را بجای گوشت گوسفند در منطقه نوآباد شهر هرات بفروش برسانند که بعد ازظهر روز یکشنبه 30 نوامبر دستگیر شدند.جنرال آزاد افزود، در حال حاضر این سه نفر در قید پلیس هستند و به جرم خود اعتراف کرده اند وتحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.آمر امنیت فرماندهی پلیس هرات گفت، این افراد در شرایطی دستگیر شدند که پوست و گوشت های قطعه قطعه شده یک سگ را نیز به همراه داشتند.از سوی دیگر، یک منبع دیگر امنیتی در هرات گفته است، این سه نفر تاکنون 150 سگ را کشته و گوشت آنرا به مردم فروخته اند.بر اساس دین مقدس اسلام، گوشت سگ حرام بوده و خوردن آن کاملاً منع می باشد.



هیچ کس در کره شمالی نباید کیم جونگ اون نامیده نشود!
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس این دستورالعمل، کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره‌شمالی به تمامی مقام‌های حزب حاکم، ارتش و پلیس دستور داد تا از اجرایی شدن آن درکشور اطمینان حاصل کرده و اگر موردی برخلاف آن یافتند، گزارش دهند.این دستورالعمل در ژانویه 2011 و کمی پس از آنکه کیم جونگ اون جای پدرش را به عنوان رهبر کره‌شمالی گرفت، منتشر شد. کیم جونگ ایل دسامبرهمان سال درگذشت.در این دستورالعمل آمده است: تمامی ارگان‌های حزب و مقام‌های امنیتی باید لیستی از ساکنان کره‌شمالی که هم نام کیم‌ جونگ اون هستند، تهیه کنند و آنها را توجیه کنند تا نامشان را به صورت داوطلبانه تغییر دهند. این روند شامل بررسی نام‌ها بر روی اسناد دولتی و رسمی شامل کارت‌های امنیتی و مدارک تحصیلی می‌شود.مقام‌های کره‌شمالی همچنین موظف شده‌اند تا از صدور گواهی ولادت برای آن دسته از نوزادانی که هم‌نام کیم جونگ اون هستند، امتناع کنند و باید مطمئن شوند که هیچ شایعه و شکایتی بابت این مساله صورت نمی‌گیرد.صحت این دستورالعمل هنوز به صورت مستقل به اعتبار نرسیده و وزارت اتحاد مجدد کره‌جنوبی هنوز در این باره به اظهار نظر نپرداخته است.یکی از پناهجویان کره‌شمالی که هم‌اکنون در کره‌جنوبی به سر می‌برد، گفت:هیچ‌کس در کره‌شمالی هم‌نام کیم این سونگ، موسس کره‌شمالی و کیم جونگ ایل، هبر فقید این کشور نیست و بدون‌شک این روند برای رهبر کنونی کره‌شمالی هم ادامه خواهد یافت.

اولین واکنش لک پس از معرفی به پادگان
به گزارش ورزش سه، این دروازه بان 24 ساله که نیم فصل اول همراه با تراکتورسازی به عنوان قهرمانی دست یافت بعد از یک روز سکوت، صحبتهایش را اینگونه آغاز می کند:« واقعا نمی دانم چه بگویم. هر فوتبالیستی یک روز بد و یک روز خوب دارد. من هم قبول دارم که مقابل فولاد، روز بد من بود و روی گل های اول و سوم مقصر بودم. شرمنده هواداران و کادر فنی شدم و رسول خطیبی هم حق داشت که از دست من ناراحت باشد. او مربی جوان و آینده داری است و زحمات بسیاری برای موفقیت تراکتورسازی می کشد . واقعا ناراحتم که به خاطر اشتباه من نتوانستیم به پیروزی برسیم»آیا لک به پادگان اعزام شده است؟ او در این مورد پاسخ می دهد:« هنوز که نه اما باید بروم و خودم را معرفی کنم تا بقیه خدمتم را در پادگان بگذرانم»لک از تصمیم خطیبی ناراحت نیست و این را حق طبیعی او می داند:« رسول خطیبی تصمیم گرفته که من به پادگان بروم و من هم باید تابع تصمیمات او باشم. چه روزی که بازی می کردم به او احترام می گذاشتم و چه روزی که روی نیمکت می نشستم. مربی کلمه مقدسی است و به همین خاطر من حق طبیعی خطیبی می دانم که مرا به پادگان بفرستد و دنبال دروازه بان جدید باشد. همراه او یک نیم فصل فوق العاده را سپری کردم و حالا هم تابع تصمیم او هستم»لک در پادگان هم یک تراکتوری است:« من یار دوازدهم تراکتورسازی هستم. حتی اگر نیمکت نشین شوم و حتی اگر در پادگان باشم. لیاقت این هواداران پرشور تراکتورسازی فقط کسب عنوان قهرمانی است. پرشورها همیشه برای تراکتور سنگ تمام گذاشته اند و من هم همیشه سعی کرده ام بهترین بازی هایم را برای تیمم انجام بدهم. فکر می کنم این هواداران از معدود هوادارانی هستند که گذشته را فراموش نمی کنند. آنها روزهای خوب مرا هم به یاد دارند و می دانند که در چه شرایطی برای تراکتورسازی بازی کرده ام و با این تیم و بدون حتی یک گل خورده، قهرمان جام حذفی شده ام. می دانم که پرشورها فراموشکار نیستند و در روزهای بد هم مرا فراموش نمی کنند»لک در ادامه می گوید:« شرفم را از سر راه نیاورده ام که بخواهم از عمد گل بخورم. من سر سفره پدر و مادرم بزرگ شده ام و یاد گرفته ام نان حلال بخورم. می دانم مربی و هواداران از دست من ناراحتند اما شک ندارم که مرا کاملا می شناسند و می دانند من اهل این کارها نیستم. روی گل اول دستکش هایم ایراد داشت و همه شاهدند که آنها را تعویض کردم. روی گل سوم هم سر خوردم. مگر می شود بازیکنی از عمد سر بخورد؟ دیدید که داور نوشی هم در یک صحنه تعادلش به هم خورد. البته باز هم می گویم که مقصر بودم و این باخت صد در صد تقصیر من است. به همین دلیل از رسول خطیبی و هواداران پرشور تراکتورسازی عذر خواهی می کنم»لک می گوید:« من روزهای خوب زیاد داشتم اما در این 5 ساله که در لیگ بازی می کنم کسی از من حمایت نکرد. وقتی خوب بودم کسی نیامد تا بگوید لک خوب بوده اما به محض اینکه گل بد خوردم همه شمشیر را از رو برایم بستند. من اولین دروازه بانی نیستم که گل بد خورده و آخرین هم نخواهم بود. فقط امیدوارم که به خاطر یک بازی بد نابود نشوم»

عابدزاده: کار فوتبالیستهای ما شده شب‌زنده‌داری و قلیان کشیدن
به گزارش ایسنا، احمدرضا عابدزاده گفت: آنچه که می‌توانم به طور خلاصه و کوتاه بگویم این است که فوتبالیستهای ما متاسفانه دیگر در کار خیر شرکت نمی‌کنند و تنها کاری که انجام می‌دهند این است که تا ساعت یک نیمه شب در خیابان‌ها می‌چرخند، قلیان می‌کشند و حواشی دیگری دارند. من همه چیز را از آقای دهداری یاد گرفته‌ام. حتی لباس پوشیدن، صحبت کردن و غذا خوردن را از آن مرحوم یاد گرفته‌ام.عابدزاده با ذکر خاطره‌ای درباره آن مرحوم اظهار کرد: زمانی که در جام ملت‌ها حضور داشتیم آقای عربشاهی سرماخوردگی شدیدی داشتند، کادر فنی مشغول انتخاب 11 بازیکن اصلی در ترکیب بود. یادم می‌آید که آقای دهداری در طول آن روز شبانه‌روز بالای سر آقای عربشاهی حضور داشت و به فکر درمان او بود.دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال افزود: من سعی می‌کنم هر آنچه که از مرحوم دهداری یاد گرفته‌ام را خودم به عنوان مربی آن را پیاده کنم.

واکنش آیت‌الله احمد خاتمی به مصاحبه با مسیح علی نژاد
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران درباره فایلی که مسیح علی‌نژاد از وی به عنوان مصاحبه تلفنی منتشر کرده، گفت: این به اصطلاح خبرنگار، ابتدا خود را خبرنگار یک رسانه داخلی معرفی و سپس یک سؤال پرسید که بنده در ابتدا، تنها یک جمله گفتم و بعد از آن ایشان خودش را معرفی کرد که اینجانب بلافاصله گفتم که با فرد فراری و ضدایرانی مصاحبه نمی‌کنم.وی گفت: بنده هیچگاه با افرادی که با عنوان خبرنگار از ایران فرار کرده و برای دشمنان ملت ایران، خوش خدمتی می‌کنند، مصاحبه نکرده و نمی‌کنم.

مذاکره با پژو و رنو در طبقه 26 هتل آزادی
به گزارش ایسنا، این ضیافت شام دوشنبه شب (دهم آذرماه) در طبقه بیست‌وششم هتل آزادی تهران با حضور معاون وزیر و مدیر کل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.در حاشیه این ضیافت شام قائم مقام پژو مذاکراتی را با مدیر عامل ایران خودرو برگزار کرد.قائم مقام رنو نیز به صورت جداگانه با مدیر عاملان ایران خودرو و سایپا مذاکره کرد.همچنین مدیر عامل ایران خودرو در زمینه‌ی چگونگی همکاری‌های مشترک با شرکت طراحی خودروی ایتالیایی پنین فارینا مذاکره کرد.یک مقام حاضر در این مذاکرات به خبرنگار ایسنا می‌گوید: برگزاری این ضیافت شام بهانه‌ای بود تا نمایندگان ارشد خودروسازان خارجی حاضر در تهران فارغ از حساسیت‌های مذاکرات رسمی با خودوسازان ایرانی مذاکره کنند.وی با بیان این‌که در مذاکره قائم مقام رنو با مدیر عامل ایران خودرو توافق ضمنی برای افزایش تولید تندر90 ایران خودرو به بیش از 60 دستگاه در روز صورت گرفت، خاطر نشان کرد: مدیر عامل سایپا نیز در زمینه‌ی چگونه همکاری با رنو و اصلاح برخی رویه‌های گذشته مذاکره کرد.به گفته این مقام حاضر در این مذاکرات شرکت طراحی خودروی ایتالیایی پنین فارینا به توافقات ضمنی برای همکاری با ایران خودرو رسیدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.