سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 درصد افراد جامعه وزن بالاتر از استاندارد دارند

براساس بررسی‌های موجود بیش از 60 درصد افراد جامعه به ویژه مردم شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، وزنی بالاتر از وزن استاندارد دارند.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حالیکه نزدیک به یک میلیارد نفر در جهان از مشکلات تغذیه‌ای و گرسنگی رنج می‌برند، دو تا سه برابر این تعداد دچار مشکل چاقی و اضافه وزن هستند.

وی با بیان اینکه مشکل چاقی و اضافه وزن در شهرهای بزگ و صنعتی بسیار بیشتر دیده می شود، تصریح کرد: اگر فرد وزنی بالاتر از حد استاندارد داشته باشد، ممکن است دچار بیماری‌ها و عوارضی شود که  کیفیت زندگیش را با کاهش شدید مواجه کند.

رستگاری تاکید کرد: براساس بررسی‌های موجود بیش از 60 درصد افراد جامعه به ویژه مردم شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، وزنی بالاتر از وزن استاندارد دارند.

وی یادآور شد: البته داشتن وزنی بالاتر از وزن استاندارد، به معنی ابتلای قطعی به چاقی نیست و این افراد به ویژه آنهایی که وزنشان چندان با میزان طبیعی فاصله ندارد، می‌توانند با اضافه وزن خود به راحتی مقابل کنند.

رستگاری گفت: نداشتن تحرک و فعالیت بدنی و مصرف غذا‌های پر چرب، دو عامل اصلی گسترش چافی و اضافه وزن به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی است که متأسفانه در بین کودکان وجوانان رواج گسترده‌ای یافته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.