سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه آفتاب شبکه فرهیختگان واکاوی می‌کند

قیام‌های شیعی در تمدن اسلام و ایران

برنامه «آفتاب» امشب (یکشنبه 9 آذر) اهمیت برگزاری کنگره بین المللی«جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را تحلیل و بررسی می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، برنامه «آفتاب» امشب (یکشنبه 9 آذر) اهمیت برگزاری کنگره بین المللی«جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را تحلیل و بررسی می کند.
 
این برنامه یکشنبه ها با حضور دکتر ولایتی"مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل" و اجرای دکتر رضا پور حسین، ساعت 19روی آنتن می رود.
 
گفتنی است کنگره بین المللی«جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با اشراف و نظارت آیت الله مکارم شیرازی، مدیریت علمی آیت الله سبحانی و باحضور سایر اندیشمندان جهان اسلام 2 و 3 آذرماه در قم برگزار شد.
 
جهان پهناور اسلام امروزه بیش از همه اعصار درگیر فتنه تکفیری ها برای احقاق شعار اصلاح دین است و در گوشه کنار جهان اسلام، همه روزه بیننده ی به زمین ریخته شدن خون هزاران مسلمانان بی گناه و تخریب آثار و ابنیه تاریخی - اسلامی به دست جنایتکاران جریان تندروی تکفیری هستیم. این جریان نه با شیعه سر سازش دارد و نه اهل سنت را بر می تابد، جریانی که وابسته به غرب است و با قرائتی خود ساخته از آموزه های اسلامی، سعی در تخریب هر چه بیشتر اسلام ناب محمدی (ص) در نگاه جهانیان دارد و برای رسیدن به این هدف از هیچ جنایتی واهمه ندارد.
 
حال در چنین زمان و شرایطی با هدف نشان دادن واکنش به افکار مخرب و غیر اسلامی این جریان منحط، جمعی از علمای جهان اسلام به خصوص مرجعیت شیعه برای شناساندن عقائد آراء و کارنامه عملی جریان های تکفیری و همچنین ارائه راهکارهای مقابله با آن، حرکتی علمی و معرفتی را آغاز کردند و برگزاری کنگره بین المللی«جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» یکی از اولین نمونه های عملی و عینی این حرکت ارزشمند و پسندیده است.
 

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.