سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

ثبت 200 شرکت ایرانی در آستراخان روسیه

حدود 200 شركت ايرانی در آستراخان به ثبت رسيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، استاندار گیلان در همايش تجاری ايران و روسيه با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست های کلان دو کشور روسیه و ایران شرايط كنونی برای توسعه‌ روابط گيلان و آستراخان بسيار مساعد است.

محمد علی نجفی افزود: هم اكنون حدود 200 شركت ايرانی در آستراخان به ثبت رسيده است كه اگر به خوبی از اين ظرفيت ها بهره گيری شود گسترش روابط سازنده ايران با محوريت گيلان و فدراسيون روسيه با محوريت آستراخان تسهيل مي شود .

استاندار در اين همايش با اشاره به جايگاه روسيه در تعاملات ايران خاطرنشان کرد : سرزمين ايران اسلامی ، در گذر تاريخی همواره تعاملات سازنده و اثربخشی با كشورهای همسايه داشته و از اين نظر روسيه به عنوان يكی از شركای ديرينه از جایگاه خاصی برخوردار است .

وی با اشاره به گشايش نمايشگاه های تخصصی در دو كشور از جمله نمايشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ايران در آستراخان كه با محوريت اتاق بازرگای گيلان برگزارشد ، اظهار داشت: برگزاری نمايشگاه های تخصصی در 2 كشور می تواند ضمن ايجاد حلقه‌های ارتباطی بين بخش‌های خصوصی ، كالاها وخدمات دو طرف را بیش از پیش معرفی کند.

نجفی يكی از اهداف سفر خود به آستراخان روسیه را ، تسهیل در مناسبات تجاری و بازرگانی و افزايش اين ارتباطات اعلام كرد و گفت: در نشست هايی كه تاكنون برگزار شده در مورد موضوعات مختلف رايزنی شد تا مؤلفه های مشترک در مسير صحيح خود شكل بگيرد .

استاندار گيلان ادامه داد: تشكيل كنسرسيوم های سرمايه گذاری و بنادر مشترک هم در استفاده از تجهيزات و ظرفيت‌های بندری كشور های منطقه راهگشا است .

انتهای پیام


برچسب ها: گیلان ، ثبت ، شرکت ، ایرانی ، استراخان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.