سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد

نگاه مسئولین به مراتب علمی از منظر توسعه علمی است نه پنجره سیاست

جهانگیری گفت: مسئولین و کارگزاران نظام باید به مراکز علمی و وزارت علوم از منظر توسعه علمی نگاه کنند نه از پنجره سیاست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم در سالن همایش‌های این وزارتخانه طی سخنرانی گفت: معرفی 5 وزیر و 2 سرپرست در طول یک سال و نیم موجب برگزاری مراسم متعددی در این وزارتخانه شد و این معرفی پی در پی نشان از آن دارد که جایگاه آموزش و علم از منظر دولت جایگاه با اهمیت و توسعه علمی پیش نیاز توسعه پایدار و همه جانبه است و شرط آن مشارکت فعال دانشگاه‌ها در فرآیند توسعه علمی قلمداد می‌شود.

وی افزود: تمام مسئولین و کارگزاران نظام باید در مراکز علمی و وزارت علوم از منظر توسعه علمی نگاه کنند نه از پنجره سیاست و لازمه آن نیز اثبات هم سویی است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از برنامه‌های مسئولان چه وزیر و چه سرپرست جدا از برنامه‌های وزارتخانه نبوده و دولت همه برنامه‌ها در طول یک سال و نیم را موفق ارزیابی کرده است.

وی با اشاره به اسامی سرپرستان و وزیرانی که در طول یک سال و نیم به وزارت علوم معرفی شدند، اظهار داشت: میلی منفرد، توفیقی، فرجی دانا، نجفی، نیلی احمد آّبادی، دانش آشتیانی و امروز هم فرهادی مجموعه موزون از اخلاق و دانش افزایی هستند و هیچ یک از این مدیران به دنبال پست و نفع شخصی نبوده‌اند من شهادت می‌دهم که هیچ باند و حلقه‌ای را این افراد قبضه نکرده‌اند و همه با اسرار رئیس جمهور آمده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: فرهادی از جنس سرپرستان قبلی است و نه تفکر علمی، نه تفکر سیاسی و نه مش اعتدالی او هیچ تفاوتی با سایر افراد نداشته است.

وی در پایان به بحث موفقیت هسته‌ای و مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بحث هسته‌ای تاکنون به موفقیت خوبی  دست یافته‌ایم و دنیا باید بداند که تحریم راه نادرستی بوده است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.