سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک عضو پارلمان افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجلاس‌های مقابله با تکفیر برای بیداری جهان اسلام تکرار شوند

یک عضو مجلس ملی افغانستان گفت: باید علل ایجاد تکفیر خشکانده شود و تا مرض تشخیص داده نشود، میکروب کشته نمی‌شود.

"قاضی نذیر احمد حنفی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه نشست‌هایی نظیر کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام برای افهام و تفهیم باید تکرار شود، گفت: علل ایجاد تکفیر را باید خشک کرد و هرچقدر که در این مسیر تلاش کنیم، اگر مرض تشخیص داده نشود میکروب کشته نمی‌شود و نمی‌توان بهبودی یافت.  
 
این عضو پارلمان افغانستان با ابراز امیدواری از تکرار این نشست‌ها، اظهار داشت: بعد از این باید آگاهی عمومی داده شود و علل تعصب موجود در هر جایی خشک شود و برای بیداری امت اسلامی این نشست‌ها باید تداوم یابد.  
 
این عضو شورای علمای افغانستان در پایان در پاسخ به پرسشی در مورد ضرورت برخورد نظامی با گروه‌های تکفیری تصریح کرد: جنگ در حالت خشونت و صلح در حالت عادی است و نباید بی‌جهت جنگ را ایجاد کنیم. 

شایان ذکر است پس از پایان کنگره جهانی گروههای تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام، شرکت کنندگان دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به شرح ریشه‌های جریانات تکفیری و منافع آن برای قدرتهای سودجو و فرصت طلب پرداختند.

ایشان در این دیدار آمریکا و انگلیس را از حامیان اصلی جریانهای تکفیری بر شمردند، و با اشاره به 5 مرتبه کمکهای تسلیحاتی هواپیماهای نظامی آمریکا به گروهک موسوم به داعش فرمودند: ایجاد ائتلاف، برای مبارزه با داعش دروغ محض است و آنها می‌خواهند مردم مسلمان را به جان یکدیگر اندازند.

رهبر انقلاب هشدار دادند که نباید مسئله گروههای تکفیری مانع توجه به مسئله قدس و فلسطین شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکفیر ، افراط ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.