سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتابکی: پتانسیل‌ بالای قایقرانی را دریابید

رئیس کمیته رویینگ‌ فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی به عنوان یکی از رشته‌های پر مدال در سال‌های گذشته شرایط دشواری را پشت سر گذاشته اما دارای پتانسیل‌بالایی دارد.

بهزاد اتابکی رئیس‌ کمیته‌ روئینگ‌ و بادبانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پارو زنان ایران در بازی‌های آسیایی ثابت کردند در صورت حمایت کامل و امکانات خوب می‌توانند به مدال‌های بیشتری برسند با اینکه قایقرانان بعد از اینچئون‌ نیز شاهد حمایت‌های خاصی نبودند اما همه می‌دانند اگر شرایط مهیا باشد. این رشته می‌تواند به وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی به عنوان رشته‌های مدال آور المپیک اضافه شود.
 
وی افزود: ورزشکاران در بازی‌های آسیایی عملکرد مناسبی خود ثبت کردند که این نشان می‌دهد که پتانسیل بچه‌ها خیلی بالا است ولی رسیدن به مدال المپیک شرایط خاص خودش را دارد.
 
 اتابکی در ادامه تصریح کرد: قایقرانی ایران در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن‌ دارد اما رقابت در عرصه جهانی متفاوت است و نباید به سادگی به آن نگاه کنیم زیرا قایقرانی جهان سبک خاص خودش را دارد و ورزشکاران جهان در طول سال بهترین شرایط تمرینی و مسابقه‌ای را پشت سر می‌گذارند.
 
رئیس کمیته روئینگ‌ با بیان این مطلب که قایقرانی برای رسیدن به مدال المپیک به امکانات بین‌المللی نیاز دارد گفت: کشور‌های اروپایی چندین پیست استاندارد تمرینی دارند اما ورزشکاران‌ روئینگ‌ ما در ایران حتی یک پیست دو کیلومتری ندارند که راحت به تمرین ‌هایشان ادامه دهند به همین شرایط هم در آسیا به مدال می‌رسند یعنی اگر ورزشکاران ما در ایران پیست استاندارد روئینگ‌ داشته باشند مطمئنا نتایج بهتری خواهند داشت ولی بدون این امکانات در عرصه جهانی نمی‌توان کار می‌کرد.
 
 اتابکی در ادامه به نقش مربیان خارجی و شرایط حضور آنها در قایقرانی اشاره کرد و بیان داشت: من به شخصه با حضور مستمر مربیان خارجی در کشور مخالف هستم یعنی مخالف هستم که یک مربی به طور کامل در کشور باشد اکنون می‌دانیم که مربیان ایرانی در بازی‌های آسیایی جواب دادند ورزشکاران ما قبل از اینکه با مربیان خارجی برای پیشرفت ورزش و ورزشکار ضروری هستند اما باید با برنامه از آنها استفاده کنیم باید مربیان خارجی در کنار تمرین دادن به ملی‌پوشان باعث رشد مربیان ایرانی هم شوند ولی می‌توانیم از مربیان خارجی به صورت مقطعی استفاده کنیم که به نظرم‌ تاثیر گذاری بیشتری هم خواهند داشت.
 
 وی افزود: در هر حال قایقرانی برای پیشرفت بستر می‌خواهد و باید امکانات لازم برای قایقران‌ها مهیا شود ایران یک پیست در دریاچه آزادی دارد که همه رشته‌ها در آن کار می‌کنند و باید برای هر رشته پیست مناسب داشته باشیم که این موضوع‌ به حمایت‌ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتابکی ، روئینگ ، قایقرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.