سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده مردم بروجرد در مجلس:

در ساعات آينده توافق اجمالى با 1+5 صورت مي‌گيرد+تصاوير

بروجردي گفت: مذاكره كنندگان ايرانى از جمله محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان در برابر ٦ كشور بزرگ جهان مذاكرات سختى داشته است و از آنجا كه آمريكا و غرب بدنبال توافق با ايران هستند فكر نمى كنم خروجى وين بن بست كامل باشد و در ساعات آينده توافق اجمالى صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ اعضای كويتى انجمن فرهنگی و دوستی ایران و کویت با علاء الدین بروجردی نماينده مردم بروجرد دیدار و گفت‌وگو کردند.



بروجردی در این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و کویت نسبت به توسعه و گسترش این روابط در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه با نقش آفرينى نخبگان تاکید کرد.

وى با تشريح سياست هاى جمهورى اسلامى ايران در قبال كشورهاى همسايه، عزم رهبران و دولتهاى دو كشور را بسيار مهم ارزيابى كرد و اظهار داشت: از آنجا كه اعراب به دليل القائات كشورهاى خارجى و رسانه ها از ايران دور شده اند ضرورت دارد تا ارتباطات ميان گروههاى مختلف دو كشور تقويت شود تا در تحكيم مناسبات دوكشور و تقويت پايه هاى اعتماد بتوان تاثير گذار بود.



نماینده مردم بروجرد در مجلس، در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌نتیجه جهت مخدوش نمودن چهره اسلام گفت: امت اسلامی، امروز، مرزهای قومی و مذهبی را در نوردیده است و تلاش‌ها در جهت تفرقه‌اندازی‌ها، غیر واقعی و صرفا فضاسازی است که باید با همکاری هر چه بیشتر و با اتکا بر اشتراکات و زمینه‌های مورد علاقه آن‌ها را خنثی ساخت.



وی با اشاره به بازدید اخیر ریاست مجلس از ناو جماران نسبت به همکاری‌های مشابه با کشورهای همسایه ابراز علاقه‌مندی کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی شفاف و در چارچوب قوانین و مقررات موجود از جمله NPT است گفت: ما معتقد به جهان عارى از خشونت و بدون سلاح هسته‌ای بوده و خود بنیان گذار خاورمیانه بدون سلاح هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی شفاف و در چارچوب قوانین و مقررات موجود از جمله NPT است، گفت: ایران بنیان گذار خاورمیانه بدون سلاح کشتار جمعی است.



بروجردى درباره مذاكرات هسته اى ميان ايران و كشورهاى ١+٥ نيز گفت: مذاكره كنندگان ايرانى از جمله محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان در برابر ٦ كشور بزرگ جهان مذاكرات سختى داشته است و از آنجا كه آمريكا و غرب بدنبال توافق با ايران هستند فكر نمى كنم خروجى وين بن بست كامل باشد و در ساعات آينده توافق اجمالى صورت خواهد گرفت.

وی هم چنین با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه‌ی فناوری نانو و همچنین رونمایی از هواپیمای آرکیو 170 ایرانی در چند ماه اخیر گفت: امروز جمهوری اسلامی با گذر از مراحل قبلی جزء هشت کشور برتر در زمینه‌ی فناوری نانو است.

بروجردی فعالیت‌های گروه‌های تکفیری چون داعش را خطر جدی برای منطقه دانست و گفت: پدیده داعش پدیده شومی است که باعث بدبینی نسبت به جهان اسلام شده است که جهان اسلام می‌بایست برای مقابله با این پدیده اهتمام کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: «استعمار عامل اصلی عقب ماندگی جهان اسلام که روزی قدرت اول در جهان بود شد و امروز کشورهای اسلامی می‌بایست بر رنسانس اسلامی و اعتلای امت اسلامی مبادرت ورزند که اولین گام در این راستا مبارزه با تندروی و افراطی‌گری در منطقه است.»



عبدالرحمن العوضى، رييس هيات كويتى انجمن فرهنگى و دوستى ايران و كويت نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هيات كويتى در ایران نسبت به توسعه و گسترش روابط فیمابین ابراز امیدواری کردند.

وى با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مناسبات موجود میان دو کشور از تلاش در راستای استفاده و بهره‌مندی از این علایق و ظرفیت‌ها ابراز علاقه‌مندی کردند.

در ادامه اعضاى انجمن دوستی ایران و کویت نيز به طرح سؤالات و نظرات خود پرداختند و ضمن اشاره به اینکه دولت‌ها نقش طبیعی خود را در تقویت روابط میان دو کشور ایفا می‌نمایند بر علاقه‌ی ویژه ملت‌های دو کشور و به ویژه انجمن دوستی ایران و کویت علی‌رغم تلاش کشورهای غربی در جهت تخریب روابط کشورهای همسایه تاکید کردند.

این انجمن با اشاره به اراده دو کشور ایران و کویت جهت تصدیق روابط و با اشاره به سفر اخیر امیر کویت به تهران رفت و آمدهای میان کشورها را عامل مهمی در تصدیق و بسط روابط دانستند و بر آمادگی کامل جهت توسعه این روابط تاکید کردند.

انتهاي پيام/ا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.