سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضای پارلمان افغانستان خطاب به اشرف‌غنی:

مسئولان بخش امنیتی را پیش از کنفرانس لندن به پارلمان معرفی کنید

اعضای پارلمان افغانستان ضمن اعتراض به تاخیر در معرفی کابینه از رئیس جمهور این کشور خواستند تا پیش از کنفرانس لندن مسئولان امنیتی را به پارلمان معرفی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شماری از اعضای پارلمان این کشور در جلسه عمومی امروز این مجلس از رئیس جمهور این کشور خواستند تا وزرای دفاع، کشور و رئیس امنیت ملی را به پارلمان معرفی کند.
 
"صدیق احمد عثمانی"، معاون اول پارلمان این کشور ضمن تاکید بر اجلاس زود‏رس لندن و وزرای خارجه عضو پیمان ناتو در بروکسل اظهار داشت: رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت باید در خصوص معرفی وزیران امنیتی به تفاهم برسند و آنها را به پارلمان معرفی کنند.
 
وی افزود: مقامات ارشد دولت وحدت ملی باید نسبت به پرونده کابل‏‌بانک و مبارزه با فساد اداری جدیت لازم را به خرچ دهند.
 
"صادقی زاده نیلی" یکی دیگر از نمایندگان مجلس افغانستان با تاکید بر اتمام مدت 2 ماهه اداره دولت توسطه سرپرست‏ها و اتمام این مدت، گفت: باید دید که رئیس جمهور تا چه میزان به شعار قانون‏‌مداری خود پایند است و پیش از اتمام مدت مشخص وزرای کابینه را به مجلس معرفی می‏‌کند.
 
از دیگر سو "شکریه پیکان" یک عضو دیگر پارلمان افغانستان تاخیر در اعلام کابینه را علت اصلی افزایش نا امنی‏‌ها دانست و عنوان کرد: چنین تاخیری می‏تواند مشکلات و چالش‌‏های اقتصادی بیشتری را پدید آورد.
 
این در حالی است که مقامات دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرده‌اند کار روی کابینه جدید این کشور جریان دارد و تلاش می‎شود در زودترین زمان ممکن آن را به پارلمان معرفی نمایند.
 
پیش از این رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده بود، برای معرفی یک کابینه کارا و شایسته‏ زمان بیشتری لازم است و چانه‌زنی‏‌ها در این مورد در جریان است.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.